واشنگتن پست:

شرمن به شدت تمایل دارد مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای از وندی شرمن و طفره رفتن وی در بیان جزئیات مذاکرات هسته ای انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "جنیفر روبین" نوشت: وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات پنج به علاوه یک با ایران، روز پنج شنبه در مورد این گفتگوها سخن گفت. اگر هدف وی بیان نکردن مسائل مهم بود باید گفت که تقریبا موفق شد.

"روبین سخنان وی را بی معنا خواند و نوشت: شرمن مثلا گفت "ما پیشرفت های چشمگیری در این زمینه که ابتدا بسیار دشوار به نظر می رسید به دست آورده ایم. سوء تفاهمات را رفع کرده ایم و در مورد همه موارد برای توافق احتمالی به صورت جامع گفتگو کرده ایم. با این حال، مانند هر مسئله دیپلماتیک سخت و پیچیده، این نیز پازلی با قطعات به هم پیوسته است."

یکی از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمریکا در واکنشی خشم آلود مدعی شد: وندی در هنر بیان نکردن مطالب مفید استاد است و حرف های بی اهمیت را در غالب سخنان پیش پا افتاده و بی معنا بیان می کنند مانند ما با در نظر گرفتن همه مسائل در حال پیشرفت هستیم اما تا زمانی که بر سر همه چیز به توافق نرسیم، هیچ توافقی حاصل نمی شود. و البته یک توافق بد بسیار بدتر از به توافق نرسیدن است اما معتقدیم که توافقی انجام می شود.

اما مسائل ناخوشایندی در این سخنان وجود دارد. اول این که وی می گوید منتقدان خواستار هیچ توافقی نیستند. دوم این که وی ظاهرا بر خلاف ابراز اطمینان های مکرر خود مبنی بر این که به توافق نرسیدن بهتر از یک توافق بد است، نگران به توافق نرسیدن است. 

وی گفته است که پیشنهادهایی به ایران داده اند که با تمایل ایران برای برنامه هسته ای غیرنظامی آن همخوانی دارد. به علاوه، ایران احتمالا تمایل شدید وی را برای توافق احساس کرده است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار