معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : سوگواره بصیرت عاشورایی امسال از فردا اول محرم در 3250 بقعه متبرکه آغاز می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ، مساجد ، حسینیه ها و تکایا سراسر کشور از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار می شود ، اظهارداشت : این طرح با هدف اجرای منسجم نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی ، تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی که بیشترین درصد موقوفات کشور را شامل می شوند ، برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح افزود : ارتقای سطح بصیرتی و معارفی جوانان ، اقامه عزای امام حسین (ع) با نگاه اقامه شعائر اسلامی ، تبیین درس ها و عبرت های عاشورا و تحقق قطب فرهنگی شدن امامزادگان در 3250 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری نمایشگاه «سبک زندگی حسینی » در دو هزار امامزاده کشور افزود : این نمایشگاه بصورت تابلوهای موضوعی برپا می شود و همچنین نمایشگاههای حجمی تبیین عاشورا و قیام امام حسین (ع) نیز در امامزادگان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایش های آئینی تعزیه و مرثیه خوانی همراه با سخنرانی و عزاداری با ابزارهای هنری در امامزادگان برگزار می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوگواره ، عاشورا ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار