جهانگیری در باره مصوبه‌ی دولت برای قطع آب مشترکان پرمصرف نیز گفت: هنوز قانونی در خصوص قطع آب مشترکان پرمصرف صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری در حاشیه همایش سالانه صنعت آب وبرق در خصوص قیمت نفت ،گفت: میزان کاهش قیمت نفت در ماههای اخیر غیر طبیعی است و ما با همه کشورهای دوست در اوپک صحبت کردیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت بیش از اینکه طبیعی و یا برپایه عرضه و تقاضا باشد، سیاسی است، گفت:کشورهایی که درعرضه بیش از اندازه ورود پیدا کرده اند به همه کشورهای مسلمان آسیب می زنند بنابراین باید بدانند که این روش با عکس العمل مردم مسلمان علیه آنها روبرو خواهند شد.

جهانگیری اظهار داشت:امیدواریم این کشورها به خود بیایند و عرضه را کم کنند.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص اینکه آیا پیشنهاد نشست اضطراری در اوپک داده شده یاخیر، گفت:فعلا فقط ونزوئلا پیشنهاد نشست اضطراری را داده و باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

وی درباره مصوبه‌ی دولت برای قطع آب مشترکان پرمصرف نیز گفت: هنوز قانونی در خصوص قطع آب مشترکان پرمصرف صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو اختیار قانونی برای قطع آب مشترکانی که بیش از الگو، مصرف کنند را دارد، افزود::‌ دولت هنوز مصوبه‌ای برای افزایش نرخ‌ها و جریمه مشترکان پرمصرف تصویب نکرده است

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از کشورها از دریاها برای تامین منابع آب خود استفاده می‌کنند، افزود: با وجود دریاهای مهم کشور باید به سمت انتقال آب از این دریاها به مرکز کشور برویم.

وی با بیان اینکه قرار است دو نیروگاه هسته‌ای با اهداف تامین آب و برق ایجاد شود، گفت: یکی از اهداف این نیروگاه‌ها تامین آب شیرین و انتقال آن به مرکز کشور است.

جهانگیری درباره تامین منابع مالی موردنیاز وزارت نیرو با بیان اینکه اجازه تهاتر 2500 میلیارد تومان از دارایی‌ها برای پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو داده شده است، افزود: همچنین اجازه فروش اوراق مشارکت تا سقف پنج‌هزار میلیارد تومان داده شده است.

جهانگیری ادامه داد: سهم پرداخت شرکت‌های وزارت نیرو به سازمان هدفمندی یارانه‌ها یک‌هزار میلیارد تومان درمقایسه با فاز نخست کاهش یافته است و از شرکت‌های برق برای افزایش نرخ برق در گام دوم هدفمندی چیزی دریافت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از فاینانس کشورهای مختلف در بخش‌های نفت، گاز، برق و آب برای کشور فراهم است و از توانمندی بخش خصوصی نیز می‎توانیم استفاده کنیم.

معاون اول رییس‌جمهوری درباره استفاده از منابع مالی خارجی در صنعت آب و برق، افزود: فاینانس‌ها می‌توانند برای تامین مالی بخشی از تجهیزات که در داخل کشور تامین نمی‌شود و از خارج وارد می‌شود، موثر باشند.

وی گفت: ازطریق کشورهای مختلف فرصت برقراری فاینانس در طرح‌های ایران وجود دارد.
برچسب ها: جهانگیری ، نفت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار