در پی پایان یافتن مهلت تبليغات و مبارزات انتخابات پارلمانی تونس، از جمعه شب سکوت انتخاباتی در این کشور آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  با پایان مهلت تبلیغات و مبارزات انتخابات پارلمانی تونس، از جمعه شب سکوت انتخاباتی آغاز شد تا اینكه 12ساعت دیگر این انتخابات در حوزه های رای گیری آغاز شود.

مردم تونس برگزاری انتخابات پارلمانی را مهمترین رویداد سیاسی در سال جاری می دانند، زیرا این امر به مرحله انتقالی پایان می دهد.

در مرحله انتقالی، دومین قانون اساسی جمهوری تونس تصویب و دولت توافق ملی تشكیل شد، كه ماموریت آن بعد از این انتخابات پارلمانی پایان می یابد.

این مرحله انتقالی همچنین شاهد تحولات و حوادث امنیتی زیادی بود كه ثبات تونس را برهم زد و از جمله این حوادث، ترور دو سیاستمدار  بارز بود.

نهادهای جامعه مدنی  و احزاب و شخصیت های مستقل تونس خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات در  فردا یكشنبه شده اند تا از این طریق گام های روند انتقالی   تكمیل  و راه به روی خطر های تروریستی  بسته شود.

این درحالی است كه تونسی‌های مقیم خارج برای دومین روز متوالی به رای دادن خود ادامه می دهند و همزمان اتباع تونس در خارج از كشور به خاطر ثبت نام نشدن برخی از رای دهندگان در حوزه های انتخاباتی از جمله حوزه مستقر در كشور فرانسه، اعتر اض كرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار