حسینیه‌های بحرین یکپارچه سیاه پوش می‌شوند

از ابتدای محرم حسینیه‌های بحرین یکپارچه سیاه پوش و شعارهای عاشورایی و پرچم‌های سیاه در خارج از محدوده‌ی حسینیه ها نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگارخیمه‌گاه باشگاه خبرنگاران، این روزها مردم دنیا با نزدیک‌ شدن ماه محرم آرام آرام برای عزاداری سرور و سالار شهیدان آماده می شوند. این امر درجاهای مختلف نیز به چشم می خورد.
 
در ادامه به بررسی عزاداری ها در بحرن می‌پردازیم:

مراسم عاشورا و شهادت مظلومانۀ حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان دربحرن شور و حال خاصی دارد.



از ابتدای ماه محرم حسینیه‌های بحرین یکپارچه سیاهپوش می شود و شعارهای عاشورایی و پرچم‌های سیاه در خارج ازمحدودۀ حسینیه‌ها نیز نصب می شوند.

دربحرن مردم برای تسکین غم و ماتم خود در اغلب حسینیه‌ها به ویژه حسینیه‌های شیعیان عرب بحرینی، صبح و شب وعاظ به روضه خوانی و مرثیه سرایی گوش می سپارند.

روزها و شبهای هفتم و هشتم، نهم و دهم محرم مراسم سینه زنی و زنجیر زنی برگزار می شود و دسته‌های عزاداری در کوچه‌ها و خیابان‌ها به صورت منظم به راه می‌افتند. همچنان مراسم تعزیه‌خوانی در برخی مناطق بحرین رواج دارد.

همچنین پیشاپیش دسته‌های سینه زنی پرچم‌های سیاه و شعارهای عاشورا و بعضاً اسب‌های سیاه پوش به شکل ذوالجناح امام به حرکت در می‌آیند.



بعضی از دسته‌های سینه زنی به نواختن : " سنج" و " دمام" اقدام می‌کنند. اطعام عمومی و پخش شربت در این چند روز به صورت گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

حسینیه‌های بحرین در تمام مدت دو ماه محرم و صفر دایر هستند و مراسم عزاداری و روضه‌خوانی برپا می‌کنند. در بحرین برای حسینیه اصطلاح " حاتم" به کار برده می شود و شیعیان تمام مراسم اجتماعی ، اعیاد مذهبی و حتی مراسم عروسی فرزندانشان را در حاتم‌ها برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار