مشهد؛

آئین سیاهپوشان حسینی در کاشمر برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، آئین سیاهپوشان حسینی در کاشمر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در آستانه فرا رسیدن ماه محرم آئین سیاهپوشان حسینی در کاشمر برگزار شد.
 
در این آئین معنوی که ذاکران، پیرغلامان حسینی دوستداران و عاشقان اهل بیت(ع) حضور داشتند، دلدادگان حسینی با پوشیدن لباس‌های مشکی به نشانه آغاز و استقبال از ماه محرم، خود را برای ورود به ماه غم و عزای سرور و سالار شهیدان، علمدار دشت کربلا آماده کردند.
 
در این مراسم که با حضور چشمگیر ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در حسینیه فاطمیه کاشمر برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد حمیدرضا ناظمی، بخشی از نوحه‌خوانی مداح و شاعر فقید کاشمر که سال گذشته در این مراسم حضور داشت، پخش شد و شرکت‌کنندگان با شنیدن نوای گرم و دلنشین این ذاکر اهل بیت اشک ریختند و برای شادی روحش فاتحه‌ای نثار کردند.
 
در ادامه مراسم نیز مداحان و ذاکران اهل بیت هیئت‌ها و حسینیه‌های کاشمر هر کدام دقایقی با قرائت اشعاری در آستانه محرم به مدیحه‌سرایی پرداختند، سپس با حرکت کاروانی که جلودار آن تعدادی از پیرغلامان سادات اهل بیت(ع) با در دست داشتن قرآن، گل و پرچم بودند، نوجوانان کاشمری در قالب دسته سینه زن و زنجیر زن با حرکت در میان جمعیت حاضر بر سر و سینه زدند و خبر فرا رسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر را دادند.
 
متبرک شدن فضای این محفل معنوی با گرداندن پرچم متبرک حرمین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) از دیگر برنامه‌های آئین سیاهپوشان در کاشمر بود که ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با کشیدن این پرچم‌ها به سر و صورت توفیق عزاداری در محرم امسال را از ائمه اطهار(ع) طلب کردند.
 
در پایان این مراسم که ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد به عنوان میهمان شرکت کننده حضور داشتند، عاشقان حسینی در فضایی که با زمزمه لبیک یا حسین همراه بود با پوشیدن لباس‌های مشکی برای استقبال از محرم و برگزاری مراسمات عزاداری در این ماه آماده شدند.
 
انتهای پیام/ز
منبع:فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.