کمال تبریزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نویسنده پرفروش"ابله"موفقیت این اثر را تضمین می‌کند

کمال تبریزی گفت: با توجه به نوشته‌های"علی طالب‌زاده" که همیشه خاص و دارای ویژگی‌هایی بوده که در آثار دیگران نوشته نمی‌شود و با توجه به سابقه‌ی درخشانی که دارد فکر می‌کنم این کار نیز مورد توجه مردم قرار بگیرد.

"کمال تبریزی" کارگردان سریال نمایش خانگی "ابله" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص ساخت این سریال و ورود خود به شبکه نمایش خانگی گفت: کار در شبکه نمایش خانگی تجربه جدیدی است و در عرصه سریال روش خاص خودش را دارد، بنابراین فکر کردم در این عرصه تجربه‌ای کسب کنم و ببینم که دیگران به عنوان کارگردان، تهیه کننده و سرمایه‌گذار با کار در این عرصه چه سرنوشتی برایشان پیش می‌آید.

وی افزود: به طور کلی کار در شبکه نمایش خانگی برایم جالب بود و ویژگی خاص خود را دارد همچنین سرعت مخصوص خود را می‌طلبد، به انضمام اینکه بازتاب آن خیلی سریع‌تراست یعنی بلافاصله پس از نمایش، بازتاب اجتماعی و مردمی آن را دریافت می‌کنیم.

کارگردان "سرزمین کهن" بیان کرد: برآورد اولیه از تعداد قسمت ما برای این سریال 26 قسمت است ولی ممکن است کمتر از 26 قسمت شود.



وی افزود: قصه‌ی این سریال برگرفته از کتابی است که به صورت رمان با نام "به خاطر فرانک" توسط "علی طالب زاده" نوشته شده ولی بعد از نگارش فیلم‌نامه تصمیم گرفتیم برای شخصیت اصلی قصه  نام "ابله" را انتخاب کنیم و بر اساس آن قصه را پیش ببریم.

تبریزی تصریح کرد: "ابله‌" داستان جذابی دارد که دارای دو فاز است، در فاز اول خانواده‌ای را می‌بینیم که نویسنده‌ای سعی دارد به اسرار آن‌ها پی ببرد و در فاز دوم نویسنده حقایقی را کشف می‌کند و وارد خانواده‌ی بعدی می‌شود که در آن اتفاقات طنز و جالبی می‌افتد.

این کارگردان در خصوص کپی و قاچاق محصولات نمایش خانگی اظهار داشت: متأسفانه همیشه کپی و قاچاق در این عرصه اتفاق می‌افتد و همیشه شاهد بودیم که به محض ورود فیلم به نمایش خانگی بلافاصله این اتفاق رخ می‌دهد و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای شروع به پخش اثر می‌کنند.




وی افزود: فکر می‌کنم این مسئله در مورد سریال "ابله" هم اتفاق بیفتد ولی با توجه به صحبتی که با تهیه کننده و سرمایه‌گذار این کار داشتم این مسئله را امری دانستند که نمی‌شود از آن جلوگیری کرد.

تبریزی ادامه داد:‌ امیدوارم با آموزشی که به مردم داده شده و با توجه به نکاتی که از سوی خود مردم رعایت می‌شود خود مخاطبان سعی کنند به این شبکه‌ها مراجعه نکنند و خودشان دی وی دی را خریداری کنند و کم‌کم این احساس مسئولیت بین خود مردم شکل بگیرد.

این کارگردان عنوان کرد: قوانین کپی رایت را باید به صورت جهانی رعایت و از طریق آن اعاده‌ی حق کنیم که البته هنوز چنین قانونی به وجود نیامده است.



تبریزی تصریح کرد: می‌توان به این مسئله امیدوار بود که مردم برای دیدن سریال حق و حقوقی را برای تهیه کننده اثر در نظر بگیرند و خودشان دست به چنین کار خلافی نزنند چون این کار شبیه دزدی است.

وی بیان کرد: در شبکه‌های ماهواره‌ای این اخلاق و انصاف رعایت نمی‌شود و شروع به پخش اثر می‌کنند ولی کماکان سرمایه‌گذاران و پخش کنندگان تا حد زیادی از این شرایط راضی هستند و اظهار دارند تعدادی از مردم این نکات اخلاقی را رعایت می‌کنند و بر اساس دیدگاه حلال و حرام این را انجام نمی‌دهند.

"تبریزی" اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های در نظر گرفته شده اوایل آذر ماه اولین قسمت سریال "ابله"‌ از شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود و بر اساس یک ماهی که پیش رو داریم با رعایت تمام نکات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم به شکل و شمایلی دست پیدا کنیم تا همه چیز مطابق برنامه‌ پیش برود.

وی افزود: اگر شرایط جوی بد نباشد ما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار را تصویربرداری خواهیم کرد، بنابراین تنها عاملی که ممکن است یک مقدار کار ما را دستخوش تغییر کند، شرایط جوی است که امیدوارم آن را هم با پیش‌بینی‌های لازم، به خوبی پشت سر بگذاریم و این وقفه اصلاً پیش نیاید.


 
این کارگردان عنوان کرد: حدود 2 هفته از شروع فیلم‌برداری کار می‌گذرد، پشت صحنه کار خیلی خوب است و من هم از کار همه‌ی افراد تا حد زیادی رضایت دارم.
 
وی بیان کرد: امیدوارم مجموعه اتفاقی که در سریال "ابله" می‌افتد موردپسند مخاطبان قرار گیرد. خود من با توجه به این دو هفته‌ای که کار کردیم بسیار امیدوار هستم.
 
وی تصریح کرد:‌ با توجه به نوشته‌های "علی طالب‌زاده" که همیشه خاص و دارای ویژگی‌هایی بوده که در آثار دیگران دیده نمی‌شود و علاوه بر آن چون نویسنده‌ی پرفروش و موفقی است، با توجه به سابقه‌ی درخشانی که دارد، فکر می‌کنم این کار نیز مورد توجه مردم قرار بگیرد.
 
گفتنی است، سریال نمایش خانگی "ابله" به کارگردانی "کمال تبریزی" و "محمد مسعود" قرار است از آذر ماه از شبکه نمایش خانگی عرضه شود.
 


شایان ذکر است؛ مهران احمدی، هانیه توسلی، احمد مهران‌فر، بهنام تشکر، شبنم مقدمی، بهادر مالکی، محسن تنابنده، سیامک انصاری، یکتا ناصر، مجید صالحی، عیسی یوسفی‌پور و هوتن شکیبا در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نویسنده ، ابله ، ویژگی ، تبریزی ، تشکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار