وزارت کشور افغانستان گزارش نیویورک تایمز را مبنی بر ممنوع الورود شدن سرپرست وزارت کشور به نشست سرپرستان وزارت خانه های افغانستان به دستور اشرف غنی احمد زی رییس جمهور این کشور، بی اساس دانست و این روزنامه آمریکایی را به شایعه پراکنی متهم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وزارت کشور افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از انتشار گزارش های بی اساس در نیویورک تایمز نوشت: هیچ اختلاف نظری بین وزیر کشور و رییس جمهور افغانستان وجود ندارد و وزارت کشور تابع دستورات اشرف غنی احمد زی رییس جمهور افغانستان است.

وزارت کشور افغانستان در این بیانیه تاکید کرد: از تجزیه و تحلیل های سیاسی روزنامه نگاران استقبال می کنیم و نقش آنها را در دموکراسی سالم مهم می دانیم اما از انتشار شایعه ها متاسفیم.

بر اساس گزارشها نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی نوشت: اشرف غنی احمد زی رییس جمهور افغانستان پس از دیدار چند دقیقه ای با عمر داودزی سرپرست وزارت کشور افغانستان، وی را به نشست سرپرستان وزارت خانه های افغانستان ممنوع الورود کرده است.

اشرف غنی احمد زی پس از برگزیده شدن به سمت ریاست جمهوری افغانستان، در فرصت قانونی برای تشکیل کابینه تمام وزیران وزارت خانه های افغانستان را به عنوان سرپرست منصوب کرد.

چند ماه پیش نیز "متیو روزنبرگ" خبرنگار نیویورک تایمز در افغانستان به دلیل انتشار گزارشی مبنی بر تشکیل دولت انتقالی افغانستان در روزهای جنجالی انتخابات این کشور از افغانستان اخراج و ممنوع الورود شد اما با روی کار آمدن دولت جدید افغانستان این ممنوعیت وی، لغو شد.
/انتهای یپام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار