رییس جمهوری افغانستان در دیدار علمای دینی این کشور به وزارت اطلاعات و فرهنگ و دستگاههای قضایی این کشور دستور داد اهانت کنندگان در روزنامه 'افغانستان اکسپرس' به اسلام را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که "اشرف غنی احمدزی" از وزیر اطلاعات و فرهنگ این کشور خواست با جدیدت به انتشار مطلب توهین آمیز به اسلام در روزنامه انگلیسی زبان افغانستان اکسپرس رسیدگی کند.

اشرف غنی احمد زی گفت: توهین به اسلام در رسانه ها و روزنامه های افغانستان قابل تحمل نیست.

هفته گذشته روزنامه افغانستان اکسپرس در مقاله ای توهین آمیز به اسلام خشم و واکنش علمای دینی و مردم مسلمان این کشور را برانگیخت.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان هم دستور دستگیری 15 تن از کارمندان این روزنامه را صادر کرده است.

مدیرمسوول روزنامه افغانستان اکسپرس نیز انتشار این مقاله را که به گفته وی توسط یکی از نویسندگان خارجی نوشته شده است، اشتباهی بزرگ دانست و از مردم افغانستان پوزش خواست.

عبدالرب الرسول سیاف یکی علمای دینی و رهبر سابق جهادی افغانستان پس از انتشار مقاله روزنامه افغانستان اکسپرس، نویسنده این مقاله را 'مرتد و بی دین' خواند و از دولت خواست که وی را مجازات کند.

چندی پیش نیز شماری از مردم و علمای دینی افغانستان از رسانه های این کشور به علت پخش سریال ها و فیلم های خارجی که خلاف دستورات اسلامی است انتقاد کردند و از وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان خواستند با رسانه هایی که خلاف موازین اسلامی رفتار می کنند، برخورد کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار