توضیح فرگوسن در مورد علل ناکامی مویس

الکس فرگوسن، مربی اسطوره‌ای منچستر یونایتد در کتاب زندگی‌نامه خود به توضیح علل ناکامی دیوید مویس در اولدترافورد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از ‌آسوشتیدپرس با اعلام باز نشستگی سرالکس فرگوسن، دیوید مویس در تابستان 2013 هدایت شیاطین سرخ را بر عهده گرفت اما با وجود داشتن قرار دادی 7ساله نتوانست انتظارات را برآورده ساخته و زودتر از موعد برکنار شد.

سر الکس فرگوسن برای نخستین مرتبه به تحلیل و بررسی علل ناکامی دیوید مویس پرداخته و نظرات شخصی‌اش را در کتاب زندگی نامه خود آورد.

مویس درک درستی از باشگاه منچستر یونایتد نداشت، او نمی‌دانست به چه تیم بزرگی آمده است. ژانویه گذشته خوان ماتا را خریداری کرد اما به تمام بازیکنان بزرگی که در اختیار داشتیم اجازه داد. از باشگاه بروند. در چنین شرایطی مویس خود را در میان دیگر رقیبان لیگ برتری تنها و بدون کمک دید. در زمان مربی گیری مویس، بازی‌های یونایتد سرعت سابق را نداشتند.

تاکتیک تیمی کند شده و کسب نتایج ضعیف یکی پس از دیگری مویس را به خروج از باشگاه نزدیک تر کرد. این شرایط مویس را در کنار تنگنا قرار داد به نحوی که وی دیگر جایی برای نفس کشیدن هم نداشت.

اشتباه دیگر او تغییر اعضای تأثیرگذار در کادر فنی تیم بود او می‌خواست مطمئن شود در گوشه و کنار باشگاه افرادی حضور دارند که با سیستم مربی گری مویس موافق بوده و اقدامات وی را بهترین انتخاب برای یونایتد تصور می‌کردند. به همین دلیل تعداد زیادی از اعضای کادر فنی تغییر کرده و به جای آنان افراد مورد اعتماد مویس به خدمت گرفته شدند.

این اشتباهات مویس به قیمت از دست دادن شغل او تمام شدو دیگر کسی نمی‌توانست به مربی ناکام کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار