مراسم عزاداری در لبنان:

نوحه‌های حسینی الهام‌بخش مقاومت مردم لبنان در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی

مساجد آزاد‌شده‌ی کشور لبنان، با پخش نوحه‌های حسینی، برای مسلمانان مبارز این منطقه، الهام‌بخش مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار خیمه‌گاه باشگاه خبرنگاران، با فرا رسیدن ماه محرم و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان نه تنها در ایران، بلکه در دنیا شاهد عزاداری جان‌سوزی هستیم که مردم دنیا وفاداری خود را به این خاندان ثابت می‌کنند.



 در ادامه به بررسی عزاداری در کشور لبنان می‌پردازیم:

مسلمانان لبنان از گذشته‌های دور با وجود حاکمیت مسیحیان و کنترل عزاداری از طرف حاکمان وقت، با تأثیرپذیری از ایران و عراق همواره به عزاداری می‌پردازند، تداوم این عزاداری‌ها باعث شد تا دولت مسیحی لبنان در سال 1973 میلادی روزعاشورا را برای اولین باردر تمام نقاط لبنان و نهادهای دولتی، مؤسسه های ملی و بازار، تعطیل رسمی اعلام کند.



در بخش شیعه‌نشین جنوب این کشور، مردم برای ابراز وفاداری خود به تشکیل دسته‌های عزاداری حسینی می‌پردازند و از کوچه‌ها خیابان‌ها به سوی میادین اصلی مناطق به راه افتاده و سینه‌زنی و زنجیرزنی می‌کنند.



همچنین مناطق آزادشده‌ی این کشور، با پخش نوحه‌های حسینی، برای مسلمانان مبارز این منطقه، الهام‌بخش مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی هستند.



در شب‌های محرم مردان و زنان لبنانی، با خواندن زیارت عاشورا آغاز به عزاداری کرده و همراه با پرچم‌های سبز و سیاه، باشکوه تمام به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوحه ، مقاومت ، لبنان ، رژیم ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار