تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: فیلم‌سازان ما با ساختن فیلم‌های خوب می توانند ریسمان ارتباطی بین مردم و سینما را که دوباره قوت گرفته است محکم تر کنند.

عبدالله باکیده تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص وضعیت اکران پاییز گفت:قرار گرفتن 7 فیلم سینمایی در گروه میلیاردی‌ها بسیار خوشایند و مطلوب است.پاییز با توجه به بازگشایی مدارس فصل کم مخاطبی برای سینما محسوب می‌شود، اما فیلم‌های سینمایی امسال در اوج هنرنمایی توانستند مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.

وی افزود: آزادی سوژه‌ها و طرح‌ موضوعات متعدد در فیلم‌های سینمایی را دلیل موفقیت این روزهای سینما می دانم. فیلم‌های سینمایی باید به گونه‌ای باشند که به تمام سلایق پاسخ دهند و در این صورت می توانند رضایت تماشاگر را جلب کنند.

کارگردان فیلم "تو را دوست دارم" اظهار داشت: "شهر موش‌ها 2" با نگاهی کودکانه به زندگی و طرح مسائل نوستالژیک توانست گروه های سنی مختلف را به سینما بکاشند. فیلم سازان ما نباید در فیلم‌های خود تنها به طرح مشکلات و درگیری‌های زندگی بپردازند. سینما جایی است که مخاطب در کنار آموزش نکاتی برای زندگی به تفریح سالم می‌پردازد.

باکیده عنوان کرد: قشر عظیمی از دنبال‌کنندگان سینما طالب فیلم‌های مفرح بازبانی ساده و قابل فهم هستند. یک انسان به سینما می‌رود تا افزون بر شاد شدن رویاهای خود را در قالب فیلم ببیند.

وی ادامه داد: سینما ترکیبی از هنر، صنعت و اقتصاد است و زمانی می توانیم به خود ببالیم که به هر سه جنبه آن توجه کرده باشیم.

کارگردان فیلم "صلیب طلایی" بیان کرد: تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما با همسو کردن فیلم‌های خود و نظرات و سلایق مخاطبان گامی مهم در جهت پیشرفت سینما برداشته اند و بی شک ما توانایی این را داریم که با پرداختن به مسائل زندگی مردم و توجه به جنبه‌های صنعتی و اقتصادی فیلم‌های سینمایی خود را جهانی کنیم.

وی عنوان کرد: همه ما می دانیم که اوضاع سینما همیشه به یک شکل نیست در آمریکا هم که فیلم‌هایی با امکانات بسیار زیاد و سطح کیفی بالا ساخته می شود اکران افت و خیز دارد؛ اما امیدواریم فیلمسازان ما با ساختن فیلم‌های با کیفیت ریسمان ارتباطی بین مخاطب و سینما را که امروز شکل بهتری به خود گرفته‌ است محکم تر کنند و سبب آشتی بهتر مردم با فیلم‌های سینمایی شوند.

عبدالله باکیده در پایان اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهم همچون گذشته در حفظ امینت و آرامش مردم بکوشند.چند روز پیش که به اصفهان رفتم مردم مشتاقی را دیدم که عاشق فیلم و هنر بودند و اکنون از ناآرامی خیالشان سخت پریشان هستم .امیدوارم عوامل مخل امینیت سریعتر شناسایی و مجازات شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار