در پی ناکامی‌های اخیر فوتبال کشورمان؛

اظهارات کارشناسان فوتبال در خصوص عملکرد کفاشیان

همزمان با باخت‌های زنجیره‌ای تیم های فوتبال نوجوانان، جوانان و امید و ناکامی‌های امروز فوتبال در فدراسیون کفاشیان گویی ناکامی جدیدی در کارنامه رئیس فدراسیون ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اسپانسرها به امید برگشت سرمایه‌شان در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند. اقدام کفاشیان در فرار رو به جلو برای گمراه کردن افکار عمومی و به نوعی فرار از برکناری از پخش بازی‌های لیگ برتر جلوگیری کرد.
 
بر اساس شنیده‌ها فدراسیون فوتبال برای هر بازی پخش نشده باید به اسپانسر تبلیغات محیطی 2 میلیار و 600 میلیون تومان پرداخت کند. بدین ترتیب فدراسیون کفاشیان ضرر زیادی را به فوتبال تحمیل خواهد کرد. همچنین عدم پخش زنده مسابقات نتنها باعث نشده که تماشاگران زیادی به ورزشگاه‌ها بروند بلکه تعداد تماشاگران هم کمتر شده است.
 
به هر حال پرواضح است که کفاشیان برای فرار از ناکامی‌ها به نوعی منتقدان فوتبال و عوام منتصب به فوتبال را دور زد و اذهان عمومی را از ناکامی‌هایی که حاصل بی‌تدبیری وی بوده منحرف کرده است.
 
در اولین اقدام شنیدیم و دیدیم که یک شرکت مخابراطی در تبلیغات دور زمین بازی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا مشارکت کرد و این اولین ترکش درآمدزایی به پیکر فوتبالی است که کفاشیان هر روز تبر به ریشه آن می‌زند.



**نکیسا: کفاشیان به درد دو و میدانی می‌خورد نه فوتبال/ عدم پخش بازی‌ها حیات را از فوتبال گرفته است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بدون شک شخصیت کفاشیان یک شخصیت فوتبالی نیست و کاش در همان دو و میدانی باقی می‌ماند.

نیما نکیسا درخصوص عدم پخش فوتبال به اظهار داشت: بدون شک پخش بازی‌ها به فوتبال حیات می‌دهد و باید عنوان کنم که این حق طبیعی و مسلم مردم است که همه بازی‌ها را زنده ببینند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: من نمی‌دانم چرا حق دیدن مسابقه یک رشته ورزشی از مردم گرفته شده است فکر نمی‌کنم که هیچ جای دنیا چنین اتفاقی بیفتد.

نکیسا در خصوص عملکرد کفاشیان ادامه داد: به نظر من عملکرد کفاشیان بسیار ضعیف بوده است و نتیجه آن را در ناکامی تیم‌های ملی فوتبال کشورمان می‌بینم.

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های که صرف تیم‌های ملی شده است عدم موفقیت، نشانه ضعف کفاشیان است.

وی بیان کرد: کفاشیان پاسخگوی نظرات مردم و متخصصان و کارشناسان نبوده و این رویه باعث نابودی فوتبال است.

نکیسا عنوان کرد: به نظر من فوتبال با این عملکرد ضعیفش زیر سوال رفته است و این آقا مردم را از فوتبال زده کرده است کی و چه زمانی فوتبال ما به این گونه بود اکنون مردم از فوتبال زده شده‌اند و رو به رشته‌های دیگر آورده‌اند.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: متاسفانه فوتبال ما و وضعیتش اسفناک شده است و نتیجه آن هدر رفت پول بیت‌المال بوده است چه زمانی ما و تیم‌های ما به تیم‌های درجه 2یا3 آسیا می‌باخته‌اند باور کنید حتی اگر یک تیم کوچه بازاری تهران یا شهرهای دیگر را جمع می‌کردید به راحتی می‌توانستید از پس تیم‌های ویتنام و یمن و قرقیزستان عبور کنند.

وی در مورد شخصیت رئیس فدراسیون عنوان کرد: به نظر من کفاشیان و شخصیت وی به درد فوتبال نمی‌خورد. بهتر بود همان دو و میدانی می‌ماند زیرا فوتبال به وضع اسفناکی افتاده است.



**حلالی: نتایج تیم‌های ملی از سر ما هم زیاد است/پخش نشدن بازی‌های‌فوتبال نورعلی نور بود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نتایجی که تیم‌های ملی فوتبال ایران در تمامی رده‌های سنی کسب کرده‌اند از سر ما زیاد است چراکه ما چیزی در فوتبال نکاشته‌ایم که اکنون درو کنیم.

اسماعیل حلالی اظهار داشت: نتایج اخیر تیم‌های ملی فوتبال ایران در تمامی سطوح مختلف بیانگر این موضوع است که فدراسیون فوتبال و حتی باشگاه‌های ما مشکل دارند زیرا چیزی نکاشته‌اند که اکنون توقع درو کردن دارند.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: من سه یا چهار سال در تیم پایه پرسپولیس به عنوان مربی فعالیت داشته‌ام و از نزدیک با مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌ام باور کنید که فوتبال ما در سطح تیم‌های پایه حتی برای آب خوردن نیز مشکل دارد چه برسد به توپ فوتبال و زمین مناسب برای تمرین و مسابقات.

وی افزود: فوتبال پایه برای برخی مدیران و مسئولان به دکان و حیات خلوت آنان تبدیل شده، هر کسی که نمی‌تواند تیم بزرگسالان خود را اداره کند از فروش بازیکنان پایه خود برای اداره تیم بزرگسالان هزینه می‌کند یا هر کس که بخواهد وامی از بانکی بگیرد تیم فوتبال پایه را دستاویز این اهداف خود قرار می‌دهد، با توجه به این شرایط مگر می‌شود پیشرفتی را در فوتبال مشاهده کرد.

حلالی ادامه داد: هر کس که دلش برای فوتبال بخصوص در رده پایه بسوزد و با صداقت کار کند کنار گذاشته می‌شود چرا که آقایان به دنبال این هستند که حرفشان را بخوانی.

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: تا زمانیکه فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ما تشکیلات و ساختار متفاوتی برای فوتبال در رده‌های سنی پایه تشکیل دهند این نتایجی که اکنون حاصل می‌شود به حق است و اگر چیزی غیر از این اتفاق افتد باید به موضوع شک کنیم.

حلالی در پایان خاطرنشان کرد: عدم پخش مسابقات فوتبال نیز نورعلی‌نور بوده و تنها همین یک کار را فدراسیون فوتبال از قلم انداخته بود که این را هم انجام داد و باید بگویم که ما از فوتبال حرفه‌ای تنها نام آن را یدک می‌کشیم و با این کار هم مردم ما و هم امثال من متضرر می شوند زیرا ما برای رشد کاری خود می‌بایستی بازی‌ها را آنالیز کنیم و مسابقات را زیرنظر داشته باشیم به انضمام اینکه علایق مردم را هم نادیده می‌گیریم.



**کاشانی: هیچ کس در جایگاه خودش نیست/ فوتبال ثبات ندارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: هیچ کس جایگاه مشخصی ندارد و فرهنگ بی‌ثبات فوتبال باعث ایجاد چالش‌های این چنین در این رشته ورزشی شده است.

جعفر کاشانی افزود: پخش نشدن بازی‌ها می‌تواند به پویایی ورزش لطمه وارد کرده و شرایط فوتبال را بدتر از این کند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: تا زمانیکه باشگاه‌ها در بخش خصوصی واگذار نشده و دولتی باشد این مشکلات پیش می‌آید.

وی ادامه داد: فرهنگ قهرمانی جایگاهی ندارد، هیچ ارزشی مدنظر قرار نمی‌گیرد، نسبت به ورزش نگاه مناسبی نمی‌شود ولی اگر فوتبال به بخش خصوصی واگذار شود از بهترین افراد برای پیشرفت استفاده می‌کنند و هدایت ملی ایجاد می‌شود.

کاشانی اظهار داشت: زیرساخت‌ فرهنگی نامشخص است و به دلیل اینکه جایگاه واقعی ندارد، ورزش‌ ملی و باشگاه‌ها به جایگاهی نمی‌رسند.

وی تصریح کرد: ما بهترین نسل، هویت و تاریخ را داریم اگر سیستم داشته باشیم، جای بهتری خواهیم داشت و در مدیریت‌های کلان می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که در حال حاضر کمرنگ شده و در رده‌های بین‌المللی جایگاهی نداریم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در فدراسیون فوتبال افرادی که شایستگی و هدف مشخصی را دنبال کنند وجود ندارد، عملکرد کفاشیان در تیم ملی ناموفق بوده اگر تغییراتی رخ ندهد این مشکلات حل نمی‌شود و آرزو می‌کنیم این روند بهتر شود.

انتهای‌پیام/





**فریادشیران: ورود افراد ناکارآمد و سیاسی، فوتبال ما را به قهقهرا خواهد برد/عدم پخش به ضرر فوتبال است


پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: پخش نشدن فوتبال توسط صدا و سیما به ضرر فوتبال کشور است ورود افراد ناکارآمد و سیاسی فوتبال ما را به قهقهرا خواهد برد.

ناصر فریادشیران در خصوص پخش نشدن بازی‌های لیگ برتر و مشکلات اخیر سازمان لیگ با صدا و سیما افزود: در این امر باید مجلس با فدراسیون فوتبال و همینطور صدا و سیما با هم هم سو باشند تا ضررش به فوتبال کشورمان وارد نشود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه بیان کرد: من از شخص ضرغامی که خودشان از علاقمندان ورزش هستند درخواست کردم تا تعاملی انجام شود و هر چه زودتر این مشکل برطرف شود که امیدوارم این مهم اتفاق بیافتد.

فریادشیران در خصوص کفاشیان هم گفت: سال‌هاست که تیم‌های پایه ما نتایج قابل قبولی نمی‌گیرند و ورود افراد ناکارآمد، سیاسی و بی‌دانش ورزش ما را به قهقهرا می‌برد حضور مافیای فوتبال سبب شده تا به راحتی مربیان درجه دو و سه وارد ورزش کشورمان شوند. سجادی و وزارت ورزش باید با نظارت جلوی ورود این افراد ناکارآمد را بگیرند. در باشگاه نفت افرادی که عضو حریفان انحرافی بودند در باشگاه مدیریت می‌کنند و در راس کار حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: پخش نشدن بازی‌ها می‌تواند تخریب کننده باشد چرا که هواداران فوتبال دلسرد می‌شوند و فوتبال کشورمان از بین می‌رود.



**رضایی:سوء مدیریت در فدراسیون فوتبال و نبود نظارت صحیح باعث عدم پخش شده است

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص پخش نشدن بازی‌ها گفت: پخش نشدن بازی‌ها باعث ضعف ورزش ‌و آسیب به فوتبال می‌شود و سوء مدیریت و نبود نظارت صحیح اصلی‌ترین عامل آن است.

رحمان رضایی اظهار داشت: ابتدا باید بگویم صدا وسیما که یک ارگان دولتی است مطمئنا برای پیشرفت کشور باید به ورزش کمک کند و مثبت واقع شود این دو باید هم‌سو در کنار هم قرار گیرند و دست به دست هم دهند و به رشد فوتبال و ورزش کشور کمک کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه بیان کرد: اگر دو نهاد دولتی با هم کنار بیایند، قطعا مشکل حل می‌شود اما در غیر این صورت ورزش کشور بخصوص فدراسیون فوتبال متضرر می‌شود، من از رییس جمهور محترم درخواست دارم تا با نظارت بر ورزش کشور، این گونه مشکلات حل شود چراکه سوء مدیریت و ضعف نظارت در فوتبال ما باعث شده فوتبال کشورمان به اینجا کشیده شود.

رضایی در خصوص ضعف فوتبال کشورمان گفت: مدیران در سطح بالاتر می‌توانند چاره‌گشا باشند اتفاقاتی که در رده‌های مختلف پایه بوجود آمد صدمه روحی به مردم زده و آسیب‌ زیادی به پیکره ورزش به خصوص فوتبال کشورمان وارد کرده است. به نظر من مدیریت خوب می‌تواند جایگاه فوتبال را بهبود بخشد.



**ساکت: می‌توان با اتکا به قوانین و مقررات مشکلات را حل کرد/ با پخش نشدن بازی‌ها چرخ فوتبال دچار زنگ‌زدگی‌ می‌شود


مدیر عامل سابق سپاهان و پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با اتکا به مقررات بین‌المللی باید این موضوعات را حل و فصل کرد مالک فوتبال فدراسیونها و باشگاهها هستند.

محمدرضا ساکت فزود: هر کسی می‌خواهد از این رویداد نفع ببرد باید طبق قوانین و مقررات با امضا قرارداد، کارها قانونی انجام شود.

وی عنوان داشت: اینکه بازی‌های فوتبال پخش نشود بیشتر به ضرر فدراسیون است چرا که اسپانسرش را از دست می‌دهد و چرخه فوتبال دچار زنگ‌زدگی می‌شود زیرا هیچ نگاهی ورزش فوتبال را دنبال نخواهد کرد.

مدیرعامل سابق سپاهان و پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: به نظر من صدا و سیما هم باید مساعدت فرماید و مثل روال سه سال گذشته قرارداد این فصل را هم با سازمان لیگ امضا کند.

ساکت خاطرنشان کرد: در حال حاضر فدراسیون با درخواست کتبی نه ماه است که در پی امضا قرارداد با صدا و سیما است که هنوز موفق به این کار نشده است در انتها امیدوارم که این مسئله هر چه زودتر ختم به خیر شود.



**ظلی: تماشای فوتبال حق مردم ایران است

رییس کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال ایران گفت: با توجه به مسائل اخیر بوجود آمده برای پخش یا عدم پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال باید بگویم تماشای این مسابقات حق مردم ایران است.

فرامرز ظلی اظهار داشت: دلخوشی مردم ایران به این است که مسابقات فوتبال را تماشا و دنبال کنند و این حق ملت ماست زیرا مردم ما از اقصی نقاط کشور تاکنون شاهد این مسابقات بوده‌اند و اکنون با عدم پخش لیگ برتر فوتبال موجبات ناراحتی آنان فراهم آمده است.

وی عنوان داشت: به نظر من باید بین فدراسیون فوتبال با صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران همکاری باشد تا مردم ما بابت این اختلافات متضرر نشوند چرا که همه مسئولان کشور تمام هم و غم خود را به کار بسته‌اند تا مردم ایران بتوانند در آرامش زندگی کنند و به خواسته‌های خود دست یابند و پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر نیز از جمله خواسته‌های مردم ایران است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار