در روی خط تهران پنج شنبه این هفته موضوع پیگیری کاهش سرعت‌ اتوبوس‌های تندرو، اوضاع بازار گوشی‌های همراه در دو هفته گذشته، مشکلات تردد شهروندان در خیابان ولیعصر صورت گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در سال‌های اخیر مسئولان برای سهولت تردد و رسیدن هر چه سریع‌تر شهروندان به مقصدشان اتوبوس‌های تندرو را راه  اندازی کردند. اتوبوسهای تندرو که در حقیقت با سرعت مسافران را جابه جا کند و کار اصلی آن‌ها همین است در حالی که با خبر شدیم این روزها به اتوبوس‌های کندرو تبدیل شده‌اند این اتوبوس‌ها نهایتا تا 40کیلومترسرعت اجازه حرکت دارند.

علت این موضوع را از پلیس راهور تهران بزرگ جویا شدیم.

سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ گفت: با توجه به سوابق سوانح رانندگی در مسیرهای اتوبوس‌های تندرو طی نشستی با مسئولان حمل و نقل شهرداری و اتوبوسرانی تهران مقرر شد تا اتوبوس‌های تندرو با سرعت 40کیلومترحرکت کنند. سرعت 40کیلومتردر ساعت در بیشتر نقاط شهر نسبت به سرعت متوسط معابر سرعت مطلوبی است. اما با این حال این موضوع را بررسی خواهیم کرد اگر در آینده شاخص‌های استاندارد ارتقا پیدا کند می‌تواند این سرعت نیز افزایش یابد.

سرعت در بزرگراه‌های شهید چمران، رسالت و آیت الله سعیدی بررسی و در صورت امکان افزایش می‌یابد. ضمن این که امنیت شهروندان نیز باید تضمین شود.

*ماجرای آ‌شفتگی بازار گوشی‌های همراه به کجا رسید؟

اگر به خاطر داشته باشید روی خط تهران پنج شنبه 17مهر ماه سال93 پیگیر موضوع آشفتگی بازار گوشی‌های همراه در تهران شد. با خبر شدیم کمی بعد ازگزارش آشفتگی بازار گوشی‌های همراه تهران این بازار سر و سامان پیدا کرده است. این بار نیز سری به بازار گوشی‌های همراه تهران زدیم تا اوضاع این بازار را از نزدیک پیگیری کنیم.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوت و تصویر گوشی‌های همراه گفت: بازرسی در استان تهران به ویژه خیابان جمهوری و پاساژ‌های مشهود جمهوری قوی شد.شرکت‌هایی که دارای واردات وخدمات پس از فروش قانونی هستند را به مصرف کنندگان اعلام خواهیم کرد. با قاچاقچیان و خریداران گوشی‌های همراه غیر قانونی برخورد قانونی خواهد شد، شهروندان برای خرید گوشی‌های همراه و تبلت به مغازه داران مراجعه کنند.


*عملیات عمرانی که شهروندان خیابان ولیعصر را به خطوط ویژه کشاند

با خبر شدیم در چند هفته گذشته عملیات عمرانی پله سوم زیر گذر ولیعصر شهروندان را مجبور به تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی کرد. ماجرایی که امنیت شهروندان را به خطر  می‌اندازد و ادامه این موضوع سرانجامی جبران ناپذیر را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.
موضوع را با شهرداری منطقه 6 در میان گذاشتیم.

مانی جعفریان قائم مقام شهردار منطقه 6 در پاسخ گفت: عمر پله‌های مکانیزه پله سوم بالای 35 سال است به همین دلیل با اختصاص فضای بیشتر برای پله‌های مکانیزه عملیات عمرانی پله سوم زیر گذر ولیعصر در دست اجرا است. در تلاش هستیم تا روز شنبه 3آبان ماه شهروندان به راحتی از زیر گذر ولیعصر استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: روی ، خط ، تهران ، شهروندان ، اتوبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
برای رهایی از سر درگمی شهروندان در زیر گذر چهارراه ولیعصر راه حل بسیار ساده ای وجود دارد که به دفعات به ماموران آنجا گفتم ولی چون کاری انجام ندادند از این پس این راه حل بصری را 10 تومن میفروشم.در صورت لزوم به من ایمیل بزنید.
آخرین اخبار