اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

احتمال کاهش اعزام زائران به عمره/ برخوردهای سلیقه‌ای عربستان علت کاهش تعداد زائران

رییس سازمان حج و زیارت: در صورتی که آداب مهمان نوازی از سوی میزبان رعایت نشود قطعا ما هم در عدد اعزام زائران به سرزمین وحی تجدید نظر خواهیم کرد.

 سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر تمهیدات لازم از سوی کشور عربستان فراهم نشود تعداد زائران اعزامی ایران به سرزمین وحی را کاهش خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: در اواخر عمره سال گذشته شاهد برخوردهای سلیقه‌ای بعضی از ماموران عربستان با زائران ایرانی بوده‌ایم اما از آنجایی که حفظ حرمت  و شان زائر در اولویت اول سازمان حج و زیارت است لذا در صورتی که آداب مهمان نوازی از سوی میزبان رعایت نشود قطعا ما هم در عدد اعزام زائران به سرزمین وحی تجدید نظر خواهیم کرد.

اوحدی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه هر گونه افزایش اعزام زائر نیازمند ارائه خدمات مورد نیاز زائر است یاد‌آور شد: اگر تمهیدات لازم برای رفاه و آسایش زائر و رعایت آداب اخلاقی در برخورد حجاج رعایت نشود تعداد زائران اعزام شده کاهش خواهد یافت.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سال گذشته 830 هزار زائر به مکه مکرمه اعزام شدند خاطر نشان کرد: از عربستان سعودی خواسته‌ایم که تمهیدات مورد نیاز برای 700هزار زائر را فراهم کنند که این عدد در صورت تامین شرایط مورد نظر قابل افزایش خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعزام ، کاهش ، حج ، زائر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
حج ما روزی بود کز ظلم اثاری نباشد
در روزگاری که وهابیت ملعون تمام درامد حجاج ایرانی را خرج پرورش تروریست برای کشتن شیعیان می کند چه نیازی است به زیارت خانه خدا برویم ؟؟؟؟وقتی خدا در دل ماست .
ایا نمازی که به نیابت امامت یک تکفیری یا وهابیت خوانده میشود قبول است خون شیعه های ریخته شده در ایران و عراق وسوریه به گرده فقط تکفیری هاست یا ما که پولش را هم می رسانیم سهیم هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار