تصویر نامه هشدار آمیز دو عضو کنگره امریکا که آن را عدم حمایت شبکه صدای امریکا از گروههای به اصطلاح حقوق بشری در ایران نامیده اند در یک سایت محفلی ضد نظام منتشر شد

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته دو عضو کنگره امریکا، در دخالتی آشکار نگرانی خود را از نوع پوشش خبری شبکه صدای امریکای فارسی، (VOA-PNN) از مواردی که آنها نقض حقوق بشر در ایران نامیده اند ، اعلام کردند و در نامه ای به آقای جان کری، وزیر امور خارجه امریکا، درخواست رسیدگی کردند.

حال تصویر نامه و اظهارات خصمانه این دو عضو کنگره امریکا را یک سایت محفلی ضد انقلاب ها که مدتی است با شناسایی شبکه فعالیتی شان توسط مراجع امنیتی نظام  برخورد شده منتشر کرده است .

این رسانه محفلی ضد دینی در گزارش خود مدعی شده این دو نماینده کنگره به نام های دانا روهرابوچر و استیو کوهِن، اعلام کردند که شبکه صدای امریکای فارسی که قرار بوده است از طریق اخبار و اطلاعات هدفمند، برای گسترش آزادی و دموکراسی در ایران  ( بخوانید توطئه و اخلال در امنیت و نظم عمومی کشور ) تلاش کند، نه تنها به این نیروها کمک چندانی نکرده است، بلکه شاید صدمه هایی نیز  وارد کرده است. (!)


این دو عضو کنگره در انتهای نامه  خاطر نشان کردند که شبکه صدای امریکای فارسی (VOA-PNN) باید منعکس کننده ی نظرات و ارزشهای ایالات متحده امریکا باشد. همچنین درخواست آنها از آقای جان کری، رسیدگی به ضعف مدیریت، کارکنان و محتوای این شبکه می باشد.

لازم به ذکر است که صدای امریکا (VOA) یکی از بخش هایی است که زیر نظر دولت ایالات متحده امریکا اداره می شود. صدای امریکا به ۴۵ زبان دنیا برنامه داشته و بودجه اختصاص داده شده به کل این شبکه در سال ۲۰۱۳ میلادی، بالغ بر ۱۹۶.۴ میلیون دلار بوده است. و در بخش فارسی زبان آن تقریبا تمامی برنامه های تولیدی با هدف تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی و ایجاد و نشر اکاذیب و اتهام علیه ارزشها و شخصیت های موثر نظام در حال تولید برنامه است.




برچسب ها: صدای امریکا ، voa ، افق ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.