یک کارشناس اقتصادی معتقد است:

رشد اقتصادی بالای 7 درصد راهکار مقابله با تحریم‌ها

محمدباقر صوری گفت:در شرایط رشد اقتصادی بالای 7 درصد و بهره‌وری حداقل 3 درصد می توانیم در برابر تحریم‌ها، عدم خرید نفت، مشکلات نقل و انتقالات پول و آثار رشد منفی سال‌های گذشته مقابله کنیم.

 محمدباقر صوری کارشناس اقتصادی و عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: رشد اقتصادی در ایران در سالهای مختلف با نوسان رو به روبوده است. در برنامه‌های توسعه حداقل رشدی که پیش‌بینی شده 8 درصد است که در برنامه‌ چهارم رشد 3 الی 4 درصد تجربه‌کرده ایم ودر دو سال گذشته رشد منفی داشته‌ایم و بنا بر اعلام دولت در 3 ماهه اول امسال رشد 4.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را داشته‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر رشد 4.6 درصد تا پایان سال و در تمام عرصه‌های اقتصادی پا برجا باشد نوید این است که اقتصاد ملی به شرایط هموار رسیده و رشد منفی سالهای گذشته خنثی شده است.

شایان ذکر است این امر از نیازهای ضروری اقتصاد فعلی کشور به حساب می اید و با تداوم این رشد در سالهای آینده می توانیم از رکود خارج و به رشد پایدار برسیم.

این کارشناس اقتصادی در ادامه خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی کشور ما اگر بین 7 تا 10 درصد و بهره‌وری به 3 درصد افزایش یابد می توانیم در برابر تحریم ها، عدم خرید نفت، مشکلات نقل و انتقالات پول و آثار رد منفی سال‌های گذشته مقابله کنیم.

محمد باقر صدری در انتها راهکارهایی را ارائه و خاطرنشان کرد: کشور ما برای بهبود شرایط از دانش و آگاهی درون کشور و هم از تجارب کشورهایی که این مسیر را طی کرده اند می تواند بهره ببرد.

همچنین دولت می تواند با اجرای اصل 44 و واگذاری امور به بخش خصوصی در توسعه هر چه بهتر ایران اسلامی تلاش کند.
انتهای پیام/  

برچسب ها: رشد ، اقتصاد ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار