استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مدیریت و هدایت عامل انسانی به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای، اظهار داشت: در ایمنی جاده‌ها، سه عامل فرهنگ رانندگی، آموزش و جاده‌های استاندارد بسیار حایز اهمیت است و اعمال قانون به عنوان مکمل این سه عامل می‌تواند ایمنی در جاده را بالاتر برده و تصادفات را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،اسماعیل جبارزاده در همایش ارتقای سطح آگاهی و باورهای عمومی در فرهنگ ترافیک که از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 300 هزار کشته و مجروح در اثر تصادفات در کشور ثبت می شود که بسیار اسفناک است و آمار کشته ها و تلفات تصادفات جاده ای با هشت سال جنگ تحمیلی برابری می کند.

وی با اشاره به توانمندی های مردمی و بخش خصوصی در فرهنگ سازی ترافیک، گفت: در 36 سال گذشته تجربه کرده ایم در هر اقدامی مردم وارد شده اند نتیجه گرفته ایم و به طور قطع جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و دیگر تشکل های مرتبط، می توانند در فرهنگ سازی و بالا بردن ایمنی تاثیرگذار باشند.

جبارزاده افزود: نمونه های همراهی و همکاری مردم در دوران جنگ، سازندگی و مشکلات کشور بسیار است و از این همراهی باید در رفع تمامی معضلات اجتماعی از جمله ترافیک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: استانداری از تمام تشکل‌هایی که در این زمینه فعال هستند حمایت خواهد کرد و تقویت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برای رسیدن به اهدافش، حمایت واقعی از این جمعیت است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: براساس آموزه های دینی، نجات جان یک انسان برابر با نجات تمامی انسان هاست از این رو هر اقدامی در کاهش تصادفات و آمار تلفات جاده ای، کاری ارزشی و مقدس است.

جبارزاده افزود: البته تشکیل تشکل خصوصی به معنای سلب وظایف و مسوولیت های دستگاه های اجرایی نیست و این دستگاه ها نیز باید با ساخت جاده های استاندارد و وسایل نقلیه ایمن، در این مسیر همکاری کنند.

در این همایش یک روزه، شرکت کنندگان و صاحبان نظر به ایراد نظرات و پیشنهادات خود در خصوص راه های کاهش امار تصادفات و تلفات جاده ای پرداختند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: مدیریت ، هدایت ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.