اصفهان؛

رسيدگي به امور ايثارگران تناسبي با نقش و سهم اصفهان در دفاع مقدس ندارد

استاندار اصفهان گفت : با توجه به سهم بالا و نقش استان اصفهان در مجاهدت و جانفشاني در دوران دفاع مقدس،‌ وضعيت رسيدگي به امور جانبازان، خانواده شهدا و ايثارگران زيبنده اين استان نيست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور با ايشان به تشريح وضعيت جانبازان و ايثارگران استان پرداخت.

استاندار اصفهان با بيان اينكه استان اصفهان با عنوان برخورداري از بسياري امكانات محروم مانده است، افزود: وضعيت برخي بخش ها در اصفهان مطلوب نيست.

وي به سهم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس با داشتن دو لشكر و 5 تيپ عملياتي و خط شكن اشاره نمود و افزود: نداشتن موزه دفاع مقدس و همچنين نداشتن آسايشگاه درخور شأن جانبازان استان، از جمله محروميت ها در حوزه جانبازان و ايثارگران مي باشد.

زرگرپور تصريح كرد: با وجود اينكه 10 درصد شهدا و 11 درصد جانبازان كشور به اين استان تعلق دارد، وضعيت ايثارگران استان قابل قبول نيست و آنان به حق انتظار بهبود اين وضعيت را دارند.

مدير ارشد استان با اشاره به بازديد خود از آسايشگاه شهيد مطهري و ساير آسايشگاه هاي جانبازان در سطح استان، اذعان داشت: وضعيت فيزيكي اين آسايشگاه‌ها اصلا رضايت بخش نيست و با اين وجود جانبازان عزيز نگران وضعيت استخدامي و بيمه پرستاران خود هستند.

وي عنوان نمود: با توجه به اجراي طرح نظام سلامت،‌ بايد توجه داشت كه براي جانبازان اولويت و مزيت بيشتري در اين خصوص پيش بيني شود.

رسول زرگرپور اضافه كرد: اعتقاد دارم با عنايت به اينكه درصد خانواده شهدا، ايثارگران و جانبازان در اصفهان نسبت به ساير استان ها بيشتر است،‌ بايد توجه ويژه اي به امور ايثارگران استان صورت پذيرد.

وي ضمن تشكر از معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور و همه همكاران اين بنياد در سراسر كشور و در استان اصفهان به لحاظ تلاش مضاعفي كه انجام مي دهند، خواستار كمك به وضعيت استان جهت بهبود وضعيت حاضر شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور نيز دراين ديدار اظهار داشت: اصفهان دين خود را به نظام و انقلاب ادا كرده و بر اساس اخلاق و عدالت نظام نيز بايد دين خود را به اصفهان ادا نمايد.

وي ضمن تشكر از استاندار اصفهان به لحاظ توجه ويژه به مسائل خانواده شهدا، ايثارگران و جانبازان استان، اظهار اميدواري نمود اين عقب ماندگي ها و كاستي ها كه مسلما حق استاني همچون اصفهان نيست، جبران گردد.

ايزدي با بيان اينكه سركشي و بازديد را سرلوحه كار بنياد شهيد قرار داده ايم، اظهار داشت: هر ماه از يك استان بازديد نموده و با بررسي مسائل و مشكلات ، نقاط قوت و ضعف را شناسايي مي نماييم.

وي حضور همكاران خود در استان ها را منشأ خير و بركت دانست و افزود: در اين سفر سعي خواهد شد برخي مشكلات و موارد بررسي و مرتفع گردد.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور تصريح كرد: دغدغه اصلي و مهم براي كل كشور و خانواده شهدا مبحث اشتغال است و بايد ادارات و كارخانجات طبق مصرح قانون به موضوع بكارگيري فرزندان شهدا و ايثارگران توجه بيشتري داشته باشند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، دفاع ، مقدس ، امور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.