یک روانشناس گفت: دوستی های خیابانی در یک لحظه و بر مبنای مادیات، ظاهر و با ارائه شخصیت های دروغین از طرفین شکل میگیرد و مسیر درستی برای ازدواج نیست.

آذر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه مطالب افزود: دوستی های خیابانی با یک هیجان ابتدایی در گوشه و کنار خیابان اتفاق می افتد و به دلیل اینکه در یک لحظه تصمیم به دوستی گرفته می شود و اکثرا براساس معیار ظاهری و مادیات است، چه بسا، دختر و پسر شخصیت جعلی و رویایی و ایده آل برای طرف مقابل ارائه می دهند و اکثر دوستی های خیابانی از طرف پسران بی هدف و هوس آلود است در حالی که اکثر دختران فریب خورده و زیان دیده، افرادی هستند که طرف مقابل خود را نامزد و همسر آینده خود قلمداد می کنند.
 
وی افزود: با توجه به دلایل گفته شده، این دوستی ها نمی تواند راه مطمئن و درست و سالمی برای پیمودن مسیر ازدواج باشد، چرا که انتخاب همسر نیازمند شناخت و آگاهی در زمان مناسب و هماهنگی اخلاقی، فرهنگی و خانوادگی است و مبنای صحیح پیمودن راه ازدواج، صداقت و راستگویی است.
 
محمدی در مورد دلایل شیوع دوستی های خیابانی گفت: سهل انگاری بش از پیش خانواده ها و عدم نظارت صحیح والدین  بر روابط و هیجانات نوجوانان و جوان و همچنین  کمرنگ شدن و کمبود روابط عاطفی در خانواده ها باعث شیوع  دوستی های خیابانی می شود.
 
وی افزود: پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن امکاناتی نظیر موبایل، اینترنت  و ماهواره و  از طرفی نبودن مهارت کافی در بین نوجوانان و جوانان در ارتباط صحیح با جنس مخالف و نبودن حداقل آموزش های لازم در دبیرستان و دانشگاه را از دلایل دیگر شیوع دوستی های خیابانی دانست.
 
وی برای پیشگیری از دوستی های خیابانی و افزایش ازدواج آگاهانه در بین جوانان افزود: خانواده در صورت پی بردن به روابط دختر و یا پسر خود، بر کنترل فرزند خود بیفزایند و با قرار دادن آنها در فضای مناسب مانع از مخفی کاری نوجوان شوند.
 
این روانشناس تاکید کرد: خانواده ها و سازمان های آموزشی باید با توجه به احکام دینی و مطالعات انجام گرفته در این زمینه و مشورت با مشاوران، نوجوانان را به این باور برسانند که لازمه خوشبختی انسان در این است که در ابتدا خود را بشناسد تا بتوانیم با احساس توانمندی، ارزشمندی، اعتماد به نفس، خودباوری و عزت نفس باعث خوشبختی دیگران هم شویم و با آموزش دادن مهارت های زندگی،‌ارتباطی، تصمیم گیری و کنترل هیجان و هوای نفس، راه درست برای ارتباط موثر و هدفمندی که به ازدواج بگراید را به نوجوانان دهیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دوستی ، خیابانی ، دروغین ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
ازدواج دیگه اصلآ تو ایران مسیر نداره .
کلآ همه چی مسخره ، تکراری و بی معنی شده .
آخرین اخبار