وزیر دفاع کانادا ذدر بیانیه ای اعلام کرد کشورش به استقرار نظامیانش در عراق ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "راب نیکلسون " وزیر دفاع کانادا اعلام کرد کشورش به استقرار نظامیانش در عراق ادامه می دهد.

نیکلسون در بیانیه ای که روز پنجشنبه در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع کانادا منتشر شد، اعلام کرد:" ما به رایزنی با شرکایمان ادامه می دهیم تا اقداماتی حفاظتی به منظور حفاظت از زنان و مردانمان در تیم دفاعی انجام دهیم. استقرار نیروهای ما در حمایت از نیروهای امنیتی در عراق همچنان ادامه خواهد یافت. مردان و زنان ما در نیروهای مسلح کانادا به منظور حفاظت از کانادا و کانادایی ها همچنان در حالت آماده باش خواهند بود."

نیکلسون همچنین گفت: حمله در اتاوا در روز چهارشنبه نشان می دهد کانادا " در مقابل تهدید های امنیتی ایمن نیست"

وزیر دفاع کانادا افزود:" نیروهای مسلح کانادا و وزارت دفاع بسیار فعال هستند و و با شرکا و همکارانمان در سازمان حفاظت عمومی کانادا و نهادهای ایالتی و شهری همکاری می کنیم. ما از تلاش های دولت کانادا به منظور زیر نظر گرفتن تهدید های داخلی و خارجی با هدف  حفاظت از شهروندان کانادایی حمایت می کنیم. "

صبح روز چهارشنبه بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح ناشناس در اتاوا یک سرباز کشته شد. " مایکل زحاف بیبو " 32 ساله به عنوان مظنون احتمالی در این تیراندازی بازداشت شد.

 این حادثه تنها دو روز پس از آن رخ داد که یکی از اعضای نیروهای مسلح کانادا در حمله ای با خودرو در ایالت کبک کشته شد. تحقیقات در این باره ادامه دارد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار