رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

توسعه حوزه گردشگری در دستور کار دولت است

معاون رئیس جمهور در جمع مردم شهر تاریخی سلطانیه گفت: توسعه ظرفیت‌های جدید اقتصادی، مانند حوزه گردشگری در دستور کار دولت است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه دولت مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مردم شهر سلطانیه در مسجد جامع این شهر گفت: توسعه ظرفیت‌های جدید اقتصادی مانند حوزه گردشگری در دستور کار دولت است و امیدواریم ظرف چند هفته آینده با فروپاشی پایه‌های تحریم دوره جدیدی از شکوفایی اقتصادی کشور آغاز شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه استان زنجان با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی و جاذبه های طبیعی می تواند مقصد گردشگران خارجی و داخلی باشد، افزود: استان زنجان می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد و باید در این راستا سرمایه‌گذاری شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی با توجه به وظلیف حاکمیتی، شرایط را برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری مهیا می‌کند، تصریح کرد: شهر سلطانیه دارای ظرفیت و پتانسیل بالائی در حوزه گردشگری است.

سلطانی فر ادامه داد: در حال حاضر بیش از 4 هزار سایت گردشگری، تصاویر  و اطلاعات مربوط به گنبد سلطانیه را در معرض بازدیدکنندگان خود قرار داده اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به محور گردشگری گنبد سلطانیه، بقعه قیدار نبی و جاذبه طبیعی غار کتله خور اشاره کرد و افزود: غار زیبای کتله خور یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کشور است که توجه به آن می تواند توسعه اقتصاد و گردشگری استان را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه گردشگری، صنعتی زودبازده و اشتغالزاست و یکی از پردرآمدترین صنعت‌های جهان به شمار می‌رود، توجه به توسعه گردشگری در شهر سلطانیه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: براساس آمار موجود، سرمایه گذاری در بخش گردشگری افزایش یافته که اجرای بیش از 900 پروژه گردشگری در کشور، نمود این مسئله است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.