سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک پایگاه خبری لبنانی تاکید کرد ایران و لبنان از روابط منطقه‌ای خوبی برخوردارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"مرضیه افخم" در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری العهد لبنان تاکید کرد: ایران و لبنان از روابط منطقه‌ای خوبی برخوردارند و این موضوع اساس هرگونه توافق، گفتگو و سفر بین مقامات دو کشور است.

وی در ادامه روابط خوب ایران و لبنان را سرمایه دو کشور توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد روابط تهران و بیروت همواره رو به پیشرفت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه خود در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان به ایران گفت: در مدت زمان اخیر ما شاهد سفر "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی به لبنان و پس از آن سفر معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان به ایران بودیم که سفرهایی مثبت به شمار رفته و در آنها گفتگوهای خوبی در مورد همکاری‌های دفاعی  بین ایران و لبنان صورت پذیرفت.

"مرضیه افخم" یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس روابط حسنه و خوب با لبنان آمادگی خود را برای اعطای هدیه نظامی به این کشور ابراز داشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اینکه در جریان سفر اخیر وزیر دفاع لبنان به ایران، موضوع هدیه نظامی مورد گفتگو و ارزیابی قرار گرفت، افزود: هیئت نظامی لبنان در سفر اخیر خود به تهران از توانمندی‌های نظامی ایران بازدید کرد و قرار است با بررسی موضوع هدیه نظامی در لبنان به نتیجه‌ای در این باره دست یابند.

"افخم" در پایان تصریح کرد: ما بار دیگر بر آمادگی خود برای کمک به لبنان تاکید کرده و در انتظار پاسخ طرف لبنانی برای ارسال سلاح به این کشور هستیم.

انتهای پیام//




برچسب ها: افخم ، لبنان ، العهد ، ایران ، مقبل ، شمخانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار