در دیدار با دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان؛

بروجردی: نابودی گروههای تروریستی نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قدرت گرفتن گروههای تروریستی در منطقه اشتباه استراتژیک قدرت های غربی و همپیمانان منطقه ای آنهاست گفت: به نتیجه رسیدن مبارزات علیه گروههای تروریستی نیازمند عزم جدی و همکاری همه کشورهای منطقه است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، جاندوز آساتوف دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان ظهر امروز (چهارشنبه) با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت عظیم جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترک زبان برای توسعه همکاری های فی مابین گفت: با توجه به ارتباطات تاریخی و همجواری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترک زبان منطقه، بسترهای مناسبی برای ارتقاء همکاری ها در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که باید از آنها به نفع ملت های ذینفع و منطقه استفاده کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات کنونی منطقه و بحران ایجاد شده توسط گروههای تروریستی گفت: قدرت گرفتن گروههای تروریستی در منطقه اشتباهات استراتژیک قدرت های غربی و همپیمانان منطقه ای آنهاست.

وی با بیان اینکه نمایش های سیاسی و ائتلاف های ساختگی کشورهای غربی راه حل موثری برای مبارزه با پدیده شوم تروریزم نیست، افزود: به نتیجه رسیدن مبارزات علیه گروههای تروریستی نیازمند عزم جدی و همکاری همه کشورهای منطقه است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 با بیان اینکه مذاکرات به نقطه حساسی برای طرفین رسیده گفت: در صورت وجود حسن نیت در طرف مقابل و پرهیز از زیاده خواهی دستیابی به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

جاندوز آساتوف دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان نیز در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از سفر به ایران ملاقات با مقامات عالی رتبه ایرانی گفت: کشورهای ترک زبان علاقمندی زیادی برای گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی دارند.

وی دلیل سفر خود را کمک به ارتقا روابط کشورهای عضو مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان در ادامه این دیدار گروههای تروریستی را تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت منطقه و جهان خواند و خواستار همکاری همه کشورها برای مقابله با اقدامات ضد بشری آنها شد.

دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: امیدواریم با حصول توافق نهایی و رسیدن به نتایج مفید برای طرفین، شاهد شتاب بیشتری در گسترش همکاری های فی مابین باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار