معاون رئیس جمهور عراق، به همراه برخی شخصیت‌های پارلمانی، وزرای سابق، بزگان عشایر و علمای دین، اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و نیز استراتژی‌های لازم در مرحله کنونی را بررسی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ معاون رئیس جمهور عراق، "اسامه النجیفی"، به همراه برخی شخصیت‌های پارلمانی، وزرای سابق، بزگان عشایر و علمای دین، اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و نیز استراتژی‌های لازم در مرحله کنونی را بررسی کرد.

النجیفی در بیانیه‌ای بر ضرورت رهبری علمای دین در مقابله با داعش تاکید کرد و گفت این رهبری تنها نباید بر جنبه ی نظامی محدود باشد و بلکه باید جنبه‌های فکری، اجتماعی و اعتقادی را نیز شامل شود.

وی بر اهمیت اتخاذ موضع یکپارچه و تشکیل یک جبهه  داخلی قوی و منسجم در مقابله با داعش تاکید کرد و اشاره کرد که علما باید نقش بارزی در تشویق مردم برای مقبابله با افکار و جنایت‌های داعش، ایفا کنند.

النجیفی در ادامه تاکید کرد: ما به عنوان سیاستمداران کشور و علمای دینی، در مقابل آزمایشی سخت قرار داریم و باید هم سطح با بحران‌هایی که ملت عراق در این مرحله حساس از تاریخ عراق با آن دست و پنجه نرم می‌کند، عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور عراق، در پابان، توجه را به اهمیت حمایت از دولت و کمک بدان در اجرای فرآیند سیاسی کشور جلب کرد و تصریح کرد افرادی وجود دارند که سعی در به شکست کشاندن دولت عراق و مانع تراشی در مسیر حرکت آن دارند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار