دکتر فراهانی گفت: به جز شورای انضباطی هیچ نهاد تنبیهی در دانشگاه ها وجود ندارد و شوراها باید نسبت به این مهم حساس باشند که هیچ نهادی اجازه ورود به حدود شوراهای انضباطی را ندارد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران ، دکتر فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در  همایش شوراهای انظباتی دانشگاهای علوم پزشکی کشور گفت: در شوراهای انضباطی با حقوق فردی و اجتماعی دانشجویان مواجه هستیم و درست است که روح حاکم بر این حوزه قانون است، اما باید این مهم را نیز در نظر داشته باشیم که شورای انضباطی، شورایی تربیتی است که با وجود این نهاد از تکرار خطا و تخلفات جلوگیری می شود.

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً پیشگیری از تخلفات وظیفه اصلی ماست و این امر بدون آموزش و اطلاع رسانی میسر نمی شود.

دکتر فراهانی در ادامه افزود: اگر پیوند شوراهای انضباطی با مراکز مشاوره دانشجویان بیشتر شود، قطعاً ما شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود؛ چراکه خیلی از تخلفات صورت گرفته آگاهانه نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خاتمه با اشاره به جایگاه شوراهای انضباطی در دانشگاه ها اظهار کرد: به جز شورای انضباطی هیچ نهاد تنبیهی در دانشگاه ها وجود ندارد و شوراها باید نسبت به این مهم حساس باشند که هیچ نهادی اجازه ورود به حدود شوراهای انضباطی را ندارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار