دکتر باطنی نسبت به انجام اعمال جراحی پلاستیک توسط افراد غیر خبره و غیر حرفه‌ای هشدار داد.

دکتر باطنی دبیر انجمن جراحان پلاستیکدر گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در ارتباط با اعمال جراحی گوناگون توسط افرادی که صلاحیت ندارند، گفت: متاسفانه به دلیل مسئله‌‌ای عرضه و تقاضا در بازار اعمال جراحی وجود دارد و همین طور به دلیل ساز و کار ناکارآمد سیستم‌های نظارتی که در حال حاضر در این زمینه فعالیت دارند، متاسفانه مشاهده می‌شود افرادی که بدون تخصص و مهارت لازم اقدام به انجام جراحی‌هایی می‌کنند. 

وی افزود: این اعمال سبب عوارض در بیماران شده و باعث می‌شود که سلامتی آن‌ها به خطر بیافتد. 

وی ادامه داد: در حقیقت یک قسمتی که جراحان پلاستیک در حال حاضر انجام می‌دهند درمان عوارضی است که افراد غیر حرفه‌ای و غیر خبره برای بیماران ایجاد کردند. 

وی گفت: یکی از راه‌هایی که مردم می‌توانند مطمئن شوند در رابطه با صلاحیت جراحی برای عمل جراحی استفاده از انجمن‌های علمی و تخصصی رشته‌ها است. 

وی خاطر نشان کرد: در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی می‌توانند به وب سایت انجمن جراحان پلاستیک مراجعه کرده و در آنجا اسامی افرادی که تحصیلات آکادمیک رشته را دارند اجازه انجام اعمال را دارند، نوشته شده است و هر کدام را خواستند به دلخواه برای خود انتخاب کنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در رابطه با جراحی پلاستیک دو نکته مهم وجود دارد که اگر رعایت نشود، ممکن است منجر به عوارض شود. یکی فرد انجام دهنده است و دیگری نیاز خود بیمار است. 

وی گفت: دیده شده کسانی که تقاضای اعمال جراحی را دارند که مورد مناسبی برای آن عمل نیستند یا اینکه مشکل زیادی در ناحیه مورد عمل ندارد که طبیعتا جراحان آموزش دیده این افراد را نمی‌پذیرند. 

وی افزود: اما متاسفانه کسانی که حرفه‌ای نیستند بنا بر دلایل اقتصادی جمع زیادی از بیماران را عمل می‌کنند و ممکن است ایجاد عوارض نیز داشته باشد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار