سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد:‌ 22مانور با 12 نشست تخصصی مدیریت بحران در مناطق 22گانه شهر تهران اجرا میشود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نخستین جشنواره "شهر آماده"با برپایی 30غرفه مدیریت بحران زلزله و ایمنی، امدادو نجات، و با برپایی 22غرفه ویژه مناطق 22گانه شهر تهران، از 26تا 1آبان سال 93 در برج میلا درحال برگزاری است.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد:‌ 22مانور با 12 نشست تخصصی مدیریت بحران به منظور آمادگی هرچه بیشتر هنگام مواجه و مقابله بابحران‌های طبیعی و حوادث غیر مترقبه در مناطق 22گانه شهر تهران اجرا میشود.

در ادامه این گزارش کارگاه‌هاودوره‌ آموزشی در نمایشگاه شهر آماده پیش بینی شده است در این نمایشگاه امکانات لازم برای برگزاری کارگاه‌های عملی و نظری طبق برنامه‌های مدون مجهز شده و آموزش‌هایی را با عنوان شبیه سازی زلزله، طوفان، دود، برپایی چادر، اطفای حریق،کمک‌های اولیه، کار با تجهیزات امداد و نجات، تجربیات مدیریت بحران، ساخت ابزار ساده و مفید مورد نیاز، تولید و توزیع اقلام آموزشی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بنابر این گزارش برگزاری مانور عملیات برنامه‌های فرهنگی-هنری، تبلیغات اطلاع رسانی، نمایش تجهیزات مقام سازی، اجزای غیر سازه‌ای و ایمنی،دستگاه شبیه سازی، زلزله، سیل و طوفان، برگزاری مانورهای تخصصی ارتباطات، نشست زمین، جستجو و نجات، اسکان و تخلیه اضطراری، پدافند غیر عامل، تخلیه اضطراری،و مانور تخصصی شیمیایی و خطرناک از اقدامات اجرایی در جشنواره شهر آماده است.
 
*شهر شبیه سازی ترافیک در زمان بحران منطقه 18در جشنواره شهر آماده

در حاشیه این جشنواره نورایی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 18 با اشاره به اجرای طرح شبیه سازی ترافیک در زمان بحران در منطقه 18 در جشنواره شهر آماده گفت: در این جشنواره طرح شبیه سازی ترافیک در زمان بحران،مسابقه امداد و نجات در برج میلاد توسط ستاد مدیریت بحران منطقه 18 برگزار شد.

نورایی ادامه داد: در این طرح 400نفر از داوطلبان دوام با حضور در جشنواره شهر آماده در مسابقه امداد و نجات منطقه 18شرکت کردند.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان از غرفه‌های مختلف در جشنواره شهر آماده بازدید به عمل آوردند و با عملکرد مدیریت بحران در این جشنواره آشنا شدند.

نورایی خاطر نشان کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره شهر آماده یک آبان سال 93 منطقه 18 با حضور 16دبیر شورایاری و 16مدیر محله شرکت خواهند کرد.

گفتنی است؛ برگزاری نمایشگاه روزانه برنامه جنگ، با حضور شهروندان، هنرمندان، و مسئولان کشوری، برگزاری برنامه‌های متنوع نمایش فیلم‌های پویانمایی آموزشی، تئاتر، قصه گویی، نقاشی، بازی و مسابقه، فراخوان مسابقه فیلم و عکس، پخش برنامه زنده گل آموز، با موضوع مدیریت بحران و معرفی پیش کسوتان و فعالیان حوزه مدیریت بحران، برگزاری ویژه برنامه نقالی، خیمه شب بازی و تعزیه خوانی ویژه کودکان، برگزاری نمایش‌های خیابانی، برگزاری مسابقه پیامکی، بازی‌های آموزشی و تفریحی، نقاشی، بازی پناه گیری، مسابقات،گریم، چادرزنی، حمل مصدوم، از اقدامات ویژه شهر آماده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مانور ، نشست ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.