پلاتینی دست به دامن وزرای اتحادیه اروپا شد؛

یوفا در تقابل با مالکیت شخص ثالث در ورزش

میشل پلاتینی، رییس یوفا در ملاقات با وزرای اتحادیه اروپا گفت: باید قوانین جدیدی در رابطه با مالکیت شخص ثالث در ورزش تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری کالچونیوز، "میشل پلاتینی" رییس اتحادیه فوتبال اروپا در دیدار با وزرای ورزش اتحادیه اروپا با اعتراض به بحث مالکیت شخص ثالث در فوتبال گفت: "یوفا" اتحادیه فوتبال اروپا در رابطه با این مبحث کارهای بسیاری انجام داده و در مسیر درستی قرار دارد ولی زمان آن فرارسیده تا قوانین تازه‌ای در رابطه با فوتبالیست‌ها و مالکیت شخص ثالث تعریف شود هر چند که یوفا در مسیر صحیحی در این رابطه قرار دارد ولی برای تداوم حضور در آن، موانعی وجود دارد که ما برای رسیدن به اهداف مورد نظر احتیاج به برداشتن این موانع داریم.

رییس اتحادیه اروپا در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر تاثیر بسیار مثبت قوانین مربوط به فیرپلی مالی از تاثیر بسیار موثر و روشن در رابطه با مبارزه با این چالش و کسب موفقیت در آن گفت: واقعیت این است که در ورزش اروپا هیچ فضایی برای مالکیت شخص ثالث وجود ندارد و من درخواست می‌کنم تا اقدامات لازم در رابطه با منع مالکیت شخص ثالث در فوتبال و بازیکنان حاضر در آن انجام گیرد.

دلال‌ها و سرمایه‌گذارها زمانیکه یک فوتبالیست جوان از یک تیم راهی تیم بالاتر و یا بهتر و ثروتمندتر می‌شوند یک سهم خریده و ادعای یک درصد می‌کنند به نظر من همه این اتفاقاتی که در حال رخ دادن است برخلاف ارزش‌های انسانی بوده و عملی بسیار وقیح و در عین حال بسیار وحشتناک به حساب می‌آید.

این پدیده قبلا در آمریکای جنوبی وجود داشت و اجرا می‌شد و حالا متاسفانه می‌بینیم که در کل اروپا هم اجرا می‌شود به نظر من هیچ جایی برای پدیده مربوط به مالکیت شخص ثالث در اروپا وجود ندارد ما به یک چهار چوب قانونی در این رابطه نیازمندیم ما اگر موفق به مقابله با این پدیده زشت نشویم و شکست بخوریم این شکست به تنهایی متوجه یوفا نبوده بلکه فکر می‌کنم برای یک شکست بزرگ در رابطه با یک جنبش ورزشی در سراسر اروپا خواهد بود.

**از بلاتر حمایت نخواهم کرد

رییس اتحادیه فوتبال اروپا در ادامه به بحث ریاست فیفا و کاندیداتوری در آن بازگشت و گفت: من بلاتر را دوست دارم چهار سال پیش او از ما خواست تا در انتخابات از وی حمایت کنیم.
او بعد از گفتن این درخواست تاکید کرد که حضورش در صندلی ریاست فیفا برای آخرین بار خواهد بود و ما حالا می‌بینیم که رییس فیفا دوباره قصد کاندید شدن برای ریاست فیفا را دارد جالب این جاست که او دوباره از ما خواست تا برای انتخابات آینده از وی حمایت کنیم ولی پاسخ من به وی کاملا منفی است و من به صداقت اعلام می‌کنم که ما قصد حمایت از وی را نداریم زیرا فیفا به یک فضای تازه برای فعالیت در عرصه‌های مختلف نیازمند است.

**رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا نژادپرست نیست

پلاتینی در ادامه در رابطه با "تاوکیوو" رییس جدید فدراسیون فوتبال ایتالیا و ماجرای مربوط به تعلیق شش ماهه وی به دلیل برخی از اظهارات نژادپرستانه افزود: کاندیداتوری تاوکیوو به فوتبال ایتالیا مربوط می‌شود و یوفا در این رابطه هیچ دخالتی نداشته است در پی اظهاراتی که وی در مورد بازیکنان سیاهپوست داشت قوانین فعالیت وی در عرصه بین‌الملل را شش ماه تعلیق کرد که از نظر من مدت زمان زیادی نیست تاوکیوو فرد شایسته‌ای است و اگر او از شایستگی لازم و کافی برخوردار نبود به طور حتم موفق به کسب اکثر یت آرا نمی‌شد یوفا با وی و فوتبال ایتالیا در دموکراسی کامل است و من فکر نمی‌کنم که او نژادپرست باشد فقط در رابطه بازیکنان سیاهپوست یک حرف ناخوشایند زده است.

وی همچنین دررابطه با رودی گارسیا سرمربی فرانسوی تیم رم افزود: او یک مربی خوب و شایسته است که عملکرد بسیار خوب و قابل قبول در رم داشته و توانسته خیلی خوب از پس مدیریت این تیم برآید با توجه به اطلاعاتی که در دست دارم همه از کار کردن با او احساس رضایت کرده و او را دوست دارند در مورد فرانچکسوتوتی هم تنها چیزی که می‌توانیم بگویم این است که او یک نابغه در فوتبال است و شاید تنها کسی است که تمام دوران فعالیت حرفه‌ای را در یک گذرانده است.

رییس اتحادیه فوتبال اروپا هم در خصوص استفاده از تکنولوژی در زمین بازی با نشان دادن مخالفت خود در یک جمله تاکید کرد که استفاده از وسائلی این چنین فقط جلوی جریان بازی را گرفته است و آن را متوقف خواهد کرد.

پلاتنینی در پایان در رابطه با تیم یوونتوس و حضور پوگبا بازیکن فرانسوی حاضر در این تیم گفت: یوونتوس یکی از تیم‌های بزرگ حاضر در اروپا است و پوگبا بازیکن مشهور فرانسوی در آن حضور داشته و فعالیت می‌کند اینکه وی در آینده چه تصمیمی در خصوص ادامه حضورش در این تیم و یا جدایی از آن می‌گیرد فقط به خودش و خانواده‌اش مربوط می‌شود.

پول‌های زیادی در رابطه با خریداری این بازیکن از طرف تیمهای مختلف پیشنهاد می‌َشود ولی من معتقد هستم که آنیلی رییس باشگاه یوونتوس خیلی خوب می‌داند که در این رابطه چه سیاستی را در پیش بگیرد.

او در مورد اینکه آیا روزی امکان دارد که در نقشی متفاوت از یک فوتبالیست به شهر تورینو بازگشته و به عنوان یک مدیر در یوونتوس فعالیت خواهد کرد هم گفت: من هرگز دوباره به تورینو و یا باشگاه یوونتوس باز نخواهم گشت زیرا نمی‌توان در طول زندگی برای دومین بار عشق و علاقه به یک چیز را تجربه کرد.

از ما خواست تا برای انتخابات آینده از وی حمایت کنیم ولی پاسخ من به وی کاملا منفی است و من به صراحت اعلام می‌کنم که ما قصد حمایت از وی را نداریم زیرا فیفا به یک فضای تازه برای فعالیت در عرصه‌های مختلف نیازمند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار