نخست وزیر لیبی در بیانیه ای که از طریق فیسبوک آن را منتشر ساخته خواستار نافرمانی مدنی مردم از افراد مسلحی که پایتخت لیبی را به دست گرفته اند، خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، "عبدالله الثنی " نخست وزیر لیبی روز گذشته در بیانیه ای که از طریق فیسبوک آن را منتشر ساخته خواستار نافرمانی مدنی در طرابلس پایتخت لیبی از سوی شهروندان، تا زمان رسیدن نیروهای ارتش برای آزادسازی شهر شد.

وی در این بیانیه اعلام کرد که به نیروهای ارتش لیبی دستور پیشروی به سوی شهر طرابلس برای آزادسازی آن و آزادساری سازمان‌ها و تأسیسات دولتی از دستان گروه های مسلح  را داده است.

وی همچنین در این بیانیه خواست تا در تمامی سطح شهر طرابلس شهروندان دست به نافرمانی مدنی بزنند و منتظر بمانند تا ارتش لیبی برای آزادسازی این شهر از راه برسد.

وی از شهروندان خواست تا همکاری با این گروه های مسلح و دولت غیرقانونی که بزور سلاح بر شهر طرابلس مسلط گردیده است را متوقف سازند و به آنها نپیوندند.

وی همچنین از ساکنان طرابلس خواست تا پس از دستگیری هرفردی از این گروه های مسلح اقدام به انجام کارهای انقامی نکنند و آنها را به ارتش لیبی به منظور برخورد قانونی تحویل دهند.

وی تأکید کرد که"نوری ابو سهمین" رئیس سابق کنگره ملی لیبی و "عمر الحاسی، نخست " وزیر غیرقانونی و همدستان آن را که در کودتا علیه مشروعیت دست داشته اند به دادگاه خواهد کشاند.

از سوی دیگر "محمد حجازی" سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر در گفتگو با پایگاه خبری العهد گفت: نیروهای "فجر لیبی" در آستانه شکست هستند.

وی در گفتگو با این پایگاه خبری اعلام کرد: نیروهای ما به 80 درصد شهر بنغازی مسلط شده اند و بزودی تروریست‌ها را در طرابلس شکست خواهیم داد.

وی همچنین اعلام کرد که اطمینان دارد که نیروهای ارتش ملی لیبی در جنگ با نیروهای فجر لیبی پیروز خواهند گردید.

حجازی همچنین تأکید کرد که "عملیات کرامت" به فرماندهی حفتر با هدف پاکسازی لیبی از تروریسم به اجرا درآمده است.

از سوی دیگر نیز وزارت خارجه مصر شب گذشته در بیانیه ای خواستار تخلیه سازمانهای دولتی در طرابلس پایتخت لیبی از سوی شبه نظامیان مسلح و تحویل آنها به دولت عبدالله الثنی شد.

وزارت خارجه مصر در این بیانیه گفت: تمامی شبه نظامیان در طرابلس باید مؤسسات دولتی را با هدف برگشت به مقامات قانونی دولت عبدالله الثنی تخلیه کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که تمامی طرفها در لیبی باید از گزینه نظامی دست بردارند و گفتگوهای سیاسی و تسلیم تدریجی سلاح‌ها را طبق طرحی که کشورهای همسایه لیبی اخیرا در قاهره داده اند، شروع نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار