دکتر ایازی گفت: برای جلب مشارکت خیرین در حوزه بهداشت و درمان 40 بسته خیریه تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ایازی مشاور وزیر بهداشت در امور خیرین و سازمان‌های مردم نهاد امروز 30 مهر در همایش مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت در این است که بتوانیم حضور مردم را در عرصه‌های مختلف بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش شاهد باشیم، باید توجه داشت که از گذشته  مردم در ساخت و ساز اماکن درمانی مشارکت داشته‌اند ولی مشارکت مردم تنها به ساخت مراکز درمانی محدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما 40 بسته خیریه در حوزه بهداشت،‌درمان، آموزش و پژوهش داریم افزود: مردم می توانند با انتخاب و علاقه خود در هر کدام از این بسته‌ها مشارکت کنند.

ایازی با تاکید بر اینکه این همایش به این منظور برگزار شده است که چگونه می‌توان سازمانهای مردم‌نهاد را افزایش دهیم، عنوان کرد: از برنامه های دیگر ما در وزارت بهداشت تشویق مشارکت بخش خصوصی در توسعه مراکز درمانی وزارت بهداشت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ظرفیت جامعه فرهنگی و هنری برای عمق بخشیدن به مشارکت خیرین در حوزه بهداشت و درمان اشاره و تصریح کرد: تعاملات خوبی با این حوزه صورت گرفته است و قرار شده که در ساخت فیلم‌ها و سریال ها این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: قرار شده که از مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای عمومی مثل شهرداری، اوقاف، سازمان انتقال خون، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنیم که پیش‌نویس این مشارکت‌ها تهیه شده و در هفته‌های آتی به امضا می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.