نشست خبری ششمین دوسالانه‌ی ملی نماز و نیایش به روایت دوربین روز شنبه سوم آبان ساعت 10 در محل ستاد مركزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه سینما باشاگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ نشست خبری ششمین دوسالانه‌ی ملی نماز و نیایش به روایت دوربین روز شنبه سوم آبان ساعت 10 در محل ستاد مركزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود.

این نشست خبری با حضور حبیب ایل‌بیگی دبیر جشنواره و مسئولین فرهنگی هنری شهر قم برگزار خواهد شد. در این نشست خبری علاوه بر تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی مراسمی از پوستر این جشنواره نیز رونمایی خواهد شد.
 
ششمین جشنواره‌ی ملی نماز و نیایش به روایت دوربین 15 الی 18 دی‌ماه سال جاری در شهر قم برگزار خواهد شد.این رویداد به‌صورت دوسالانه و در سه ‌شاخه‌ی فیلم كوتاه، فیلم‌نامه و عكس برگزار می‌شود.
 
بنابر این گزارش؛ این جشنواره به‌منظور تشویق و ترغیب هنرمندان در جهت اعتلای جایگاه والای نماز و نیایش، گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی، تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باورها و ارزش‌های دینی و به‌كارگیری ابزارهای هنری در ارائه و تولید در حیطه‌ی موضوعات دینی و پرداختن به امر معنوی نماز و نیایش به‌منزله‌ی یكی از جلوه‌های بی‌بدیل روحی انسان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.
 
به نقل از فراخوان جشنواره موضوعات آثار ارسالی به دبیرخانه‌ی این جشنواره می‌توانند پیرامون مباحثی چون: نگاه ژرف، عمیق و هنرمندانه به عبادت معبود ــ بررسی ابعاد بیكران معنوی نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی ــ جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگ‌ساز آن در جامعه ــ تأثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان و جامعه شهری ــ عوامل و شیوه‌های تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز و نمازخوانی ــ نماز و نمازخوانی در اجتماعات (مدارس – مساجد و...) و نقش نماز در ایجاد وحدت و یكپارچگی ــ رشد فضایل اخلاقی اجتماعی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منكر در ترویج نماز و نیایش ــ تبیین نقش و تأثیر جایگاه معماری اسلامی در ترویج فرهنگ نمازخوانی ــ نگاه هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت، نماز و نیایش در زندگی فردی باشد.
 
مهلت ارسال به دبیرخانه‌ی جشنواره تا تاریخ 10 آبان ماه مقررشده است.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
نمی توانم در جشنواره ثبت نام کنم گذینه ندارد
آخرین اخبار