"سیروس ثنایی" با بیان این‌كه، خوشبختانه استقبال گسترده‌ای از جشنواره سی و یكم فیلم كوتاه تهران به عمل آمد امضای تفاهمنامه با مدیران سینمایی سلیمانیه عراق را یك تعامل سازماندهی‌شده ارزیابی كرد.

به گزارش حوزه سینما باشاگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره، سیروس ثنایی مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج درباره حضور دو تن از مسوولان فرهنگی - هنری سلیمانیه عراق در جشنواره سی و یكم فیلم كوتاه تهران، اظهار كرد: مشتركات بسیاری بین ایران و كردستان عراق وجود دارد.  قطعا شما نیز شنیده‌اید كه كردها در هر كجای جهان كه باشند، ایرانی هستند. بخاطر همین، مردم آن‌جا بسیار مشتاق‌اند كه تعاملات فرهنگی با ایران داشته باشند. بنابراین درصدد ایجاد یك تعامل سازماندهی شده، آن‌هم بر اساس یك معیار تعریف شده‌ بین ایران و سلیمانیه هستیم. در همین رابطه دو نفر از مسوولان فرهنگی كردستان عراق با نام‌های محمد فتاح محمد، مدیر كل فرهنگ و هنر سلیمانیه و كامران نوری توفیق، مدیر امور سینمایی سلیمانیه  به ایران آمدند تا ضمن تماشای فیلم‌ها و برگزاری جلساتی با مسوولان فرهنگی و سینمایی ایران، از دستاوردهای این جشنواره نیز استفاده ببرند. همچنین فرصت را غنیمت شمردند تا با انعقاد قراردادی با ایران بتوانند ضمن شركت در جشنواره‌های یكدیگر، اقدام به ساخت فیلم‌های مشترك نیز كنند.
 
ثنایی، درباره دیگر مفاد این قرارداد، اظهار كرد: برگزاری ورك شاپ و استفاده از تجربیات سینمای ایران و همچنین امكان فیلم‌سازی در كردستان عراق از دیگر مفاد این قرار داد به شمار می‌رود.
 
مسئول دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج درباره كیفیت برگزاری سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران نیز به ستاد خبری این جشنواره، گفت: امسال، نسبت به سالیان گذشته شاهد جشنواره بسیار خوبی بودیم كه البته، نقطه قوت آن هم انتخاب و نمایش فیلم‌های خوب و با كیفیت بود.

وی با بیان این‌كه، خوشبختانه استقبال گسترده‌ای از جشنواره سی و یكم فیلم كوتاه تهران به عمل آمد، نمایش فیلم‌های با كیفیت را، بارز ترین ویژگی این دوره از برگزاری جشنواره عنوان كرد.

ثنایی ادامه داد: یك فیلم كوتاه، فارغ از بار محتوایی، باید سعی كند درهمان مدت زمان كوتاه، پیام خود را به مخاطب برساند. به نظر من، افزون بر نكته حائز اهمیت یاد شده، برقراری ارتباط خوب با مردم نیز از دیگر نكاتی‌ست كه یك فیلم‌ساز كوتاه باید رعایت كند.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار