مسئول اداره مسیل‌های منطقه یک گفت: مسیل‌های شمال تهران با کنترل هفتگی پاکیزه می‌شوند.

 عبدالله پرویزی مسئول اداره مسیل‌های منطقه یک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: با حضور بیش از 29 کارگر لایروب علمیات پاکسازی 11 مسیل شمال تهران روزانه انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد:‌ به طوری که برخی از مسیل‌ها 2 تا 3 بار در هفته لایروبی و پاکسازی می‌شوند تا وقوع سیلاب و احتمال خطرپذیری در مسیل‌های شمال تهران کنترل شود.
 
مسئول اداره مسیل‌های منطقه یک تصریح کرد: بیشترین حجم ضایعات جمع‌آوری شده از مسیل‌های مربوط به زباله‌های تر و خشک است و مسیل‌هایی که در مجاورت مراکز پرتردد شمال تهران مانند مسیل مقصودبیک، جمشیدیه، دربند، درکه و دارآباد که مورد استقبال جمع کثیری از شهروندان در روزهای پایانی هفته قرار می‌گیرند، به دلیل رهاسازی زباله از سوی شهروندان، بیشترین حجم ضایعات جمع‌آوری شده را دارند.
 
وی اظهار داشت:‌ در 6 ماهه اول سال جاری به دلیل بارندگی اندک، حجم رسوبات جمع‌آوری شده از مسیل‌ها کم بود و در ازای آن زباله‌های رها شده در مسیل‌ها بیشترین حجم را به خود اختصاص داده بود.
 
پرویزی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 هزار متر مکعب رسوبات و ضایعات از مسیل‌های شمال تهران، جمع‌آوری شده است.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ روزهای اول هفته، روزهای پرکاری برای کارگران لایروب است و در روزهای پایانی هفته حجم وسیعی از زباله‌ها در معابر کوهستانی و رودخانه‌ها رها می‌شود که در ابتدای هفته کارگران به صورت فعال اقدام به پاکسازی مسیل‌ها می‌کنند، همچنین مهم‌ترین علت آب‌گرفتگی انهار سرپوشیده و روباز نیز، زباله‌های شهری است که از سوی افراد ناآگاه در انهار رها و موجب گرفتگی آن‌ها و آب‌گرفتگی معابر می‌شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مسیل ، پاکسازی ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار