مشاور وزیر جهادکشاورزی و رییس دفتر ساماندهی و توانمندسازی امور کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: عبور از چالش خشکسالی در کشور نیازمند همکاری مسوولان و مردم و استفاده از دانش جهانی است.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، 'محمدحسین شریعتمدار' سه شنبه شب در سمنان افزود: تلاش مسوولین برای کنترل برداشت از سفره های آب زیرزمینی و همراهی مردم و همچنین استفاده از دانش روز جهان در زمینه کشاورزی امکان بازگشت دشت های کشور به حالت تعادل در چهار یا پنج سال را امکان پذیر می کند.
 
وی با اشاره به اینکه فناوری به اندازه کافی در اختیار انسان هست، تصریح کرد: زمانی برای حیات یک فرد در روز شش مترمکعب آب نیاز بود ولی امروز این میزان به نصف کاهش یافته است.
 
وی خاطرنشان کرد: حتی در نقاطی از دنیا مانند اروپا و آمریکا که آب به فراوانی موجود است، صنایع را به شکلی طراحی می کنند که آب کمتری مصرف کنند.
 
شریعتمدار، اصلاح الگوی کشت و تبعیت از آن به صورت جدی و استفاده از کنتورهای آب حجمی و هوشمند در کشور را از گامهای تاثیرگذار در کنترل میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی دانست.
 
مشاور وزیر جهادکشاورزی و رییس دفتر ساماندهی و توانمندسازی امور کشاورزی و آب اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران کم آبی را چالش خیلی مهم برای کشور دانست و تاکید کرد: این بحران نیازمند برنامه ریزی و عزم جدی است.

انتهاي پيام/ز
منبع:ايرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.