مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تولید سالانه بیش از 600 تن عسل در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل در ملایر در دست اقدام است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،غلامحسین تقوی، با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در پنج محصول در استان همدان رتبه برتر را دارد، اظهار کرد: ملایر به عنوان یکی از قطب‌های تولیدی و صادراتی استان همدان محسوب می‌شود.

وی به تولید عسل در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: این شهرستان به خاطر داشتن باغات میوه، مناطق کوهستانی، گیاهان، گل‌های خوشبو و دارویی و مزارع فراوان یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در استان همدان است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به تولید عسل با کیفیت در ملایر گفت: داشتن باغات گیلاس، آلبالو، بادام، سیب و وجود محصولات کشاورزی چون شبدر، یونچه، گیاهان دارویی مانند شوید، گشنیز و.. باعث شده تا عسلی مرغوب و مشتری‌پسند در ملایر تولید شود.

وی در ادامه با اشاره به تولید عسل در استان همدان گفت: از مجموع 1.8 تولید عسل در استان همدان، 25 تا 30 درصد آن مربوط به شهرستان ملایر است.

تقوی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 48 هزار کندوی عسل در ملایر وجود دارد که سالانه بیش از 600 تن عسل در این شهرستان تولید می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر شهرستان ملایر مقام نخست تولید عسل استان همدان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی ملایر در راستای تولید بیشتر عسل اشاره کرد و افزود: اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم با این برنامه برداشت عسل را از 10 کیلوگرم از هر کندو به 20 کیلوگرم برسانیم، گفت: هدف ما کاهش استفاده از سموم در باغات و مزارع است که می‌تواند در تولید بیشتر و باکیفیت‌تر عسل نقش مهمی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عسل تولیدشده ملایر 20 درصد مصرف داخلی داشته و 80 درصد نیز به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: همدان ، کشاورزی ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.