سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد روند مذاکرات هسته ای با ایران گفت اگر با ایران به توافق دست پیدا کنیم ، تعلیق تحریم ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یو اس تودی؛جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت، هنوز نمی توانم بگویم چه تحریمهایی برداشته خواهد شد و یا چه تحریمهایی باقی خواهند ماند ، زیرا هنوز مذاکرات ادامه دارد و تا زمانی که توافقی حاصل نشود ، امکان تعلیق تحریمها نیست. جاش ارنست مدعی شد اگر ایران از توافق و مذاکره حمایت کند ، آمریکا تحریم ها را لغو خواهد کرد. سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اخبار روزهای اخیر در مورد تمایل دولت اوباما برای دور زدن کنگره در مورد توافق با ایران گفت ، با کنگره و مقامات آن ارتباط داریم و آنها اخبار و اطلاعات به روز و جدیدی دریافت می کنند.
جاش ارنست ، ضمن تایید خبر آزادی یک تبعه آمریکا به نام جفری فول در آمریکا ، از دولت کره شمالی خواست دو زندانی دیگر آمریکایی را نیز آزاد کند.آقای ارنست نام این دو نفر را « متیو میلر » و «کنت بِــی » ذکر کرد. با توجه به اینکه دولت سوئد در کره شمالی ، حافظ منافع آمریکاست ، ارنست از تلاشهای دولت سوئد نیز تقدیر کرد. آقای ارنست افزود ما هنوز برای آزادی دو تبعه دیگر تلاش می کنیم.
آقای ارنست گفت کره شمالی درخواست کرده بود که ما او از خاک کره شمالی خارج کنیم ، و وزارت دفاع مسئلیت این کار را بر عهده گرفت.
سخنگوی کاخ سفید در مورد محدودیتهای اعمال شده بر سفر در آمریکا در پی شیوع ابولا گفت ، این اقدامات برای امنیت مردم امریکاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار