وزارت دفاع تونس، جهت جلوگیری از اقدامات احتمالی تروریستی، در خلال انتخابات مجلس که قراراست یکشنبه آینده، پس از پایان مرحله انتقالی، انجام شود، به ارتش دستور آماده باش داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "النهار"؛ وزارت دفاع تونس، جهت جلوگیری از اقدامات احتمالی تروریستی، در خلال انتخابات مجلس که قرار است یکشنبه آینده، پس از پایان مرحله انتقالی، انجام شود، به ارتش دستور آماده باش دارد.

سخنگوی رسمی این وزارت خانه، "المقدم الوسلاتی"، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: " از ماه‌ها پیش برای موارد ضروری و غیرمترقبه،  نیروهای خود را تقویت کردیم و تقریبا تمام پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم. 

وی افزود: خطر تروریسم و نیروهای تروریستی همچنان وجود دارند و در حال برنامه ریزی برای عملیات تروریستی هستند؛ براین اساس، نیروهای ما در جنوب تونس هستند تا از میهن خود دفاع کنند.

در خصوص تعداد نیروهایی که مسوولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند، این سخنگوی رسمی گفت: تمام نیروهای مسلح، برای انجام این ماموریت در آمادگی کامل به سر می‌برند. وی اشاره کرد که نیروهای ذخیره نیز فراخوانده شده‌اند.

پیش از این نیز، وزیر کشور،‌ "لطفی بن جدو" اعلام کرده بود: تهدیدات تروریستی جدی وجود دارد که اساس انتخابات را تهدید می‌کند و آنان سعی دارند حملاتی را طراحی کنند که سلامت انتخابات را هدف قرار دهند.

وزیر کشور، روز دوشنبه نیز گفته بود، دستگاه‌های امنیتی طرح‌های تروریستی از طریق انفجار خودروها، ترور، انفجار کارخانه ها  و... را طی انجام عملیات های امنیتی خنثی کرده‌اند.

شایان ذکر است که این انتخابات از اهمیتی بالایی برخوردار است؛ به نحوی که اولین پارلمان و دولت رسمی، از زمان سقوط رئیس جمهور مخلوع، بن علی که به عربستان گریخت، در پی آن تشکیل خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار