طی پیامی؛

حجت‌الاسلام و المسلمین رشاد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران، ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر رشاد رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران، ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:
 
«حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای دام ظلّه الوارف
 
زعیم حکیم امت و رهبر فرهیخته‌ی انقلاب اسلامی
 
سلام الله علیکم
 
خبر ارتحال فقیه فطن، عالم خلیق خدوم و انقلابی پیشکسوت، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی (قدّس سرّه)، مایه‌ی تالّم و تأسف عمیق گردید؛ این روحانی ربانی که از همراهان دیرین حضرت امام خمینی(قدّه) و یاران باوفای حضرت مستطاب عالی بود، مراتب عالی علمی و محاسن و فضائل اخلاقی را با سوابق درخشان مبارزاتی و خدمات گسترده‌ی اجتماعی سیاسی، دانشگاهی حوزوی، توأم ساخته بود. آن عالم عظیم‌الشان از سرمایه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او در شرایط حاضر، الحق مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام و نظام اسلامی قلمداد می‌شود. در پی فقدان قله‌های علمی معنوی در سنوات اخیر، حوزه‌ی علمیه‌ی تهران که وی اسطوانه‌ی آن محسوب می‌شد بیش از پیش، دچار فقر و فترت گشت.
 
اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، و مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ی استان، به محضر مبارک حضرت بقیّهًْ الله (ارواحنا له الفداء) و حضرت مستطاب عالی و سایر مراجع تقلید، نیز حوزه‌های علمیه‌ی (صانها الله عن الحدثان) و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهی، و برای آن زعیم بزرگوار سلامت و طول عمر توأم با توفیقات روزافزون، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت دارم.
 
اقلّ الطلبه
 
علی‌اکبر رشاد»
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار