کلانتری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد

افزایش 3.5 سانتی متری آب دریاچه ارومیه در پی بارندگی‌های اخیر

رئیس ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: بارندگی‌های اخیر در استان آذربایجان غربی نسبت به سالهای گذشته آب دریاچه را 3.5 سانتی متر افزایش داده است.

عیسی کلانتری رئیس ستاد احیا دریاچه ارومیه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان آذربایجان غربی گفت: بارندگی ها جایگاه ویژه ای در احیا دریاچه ارومیه دارند، بارندگی‌های اخیر در استان آذربایجان غربی نسبت به سالهای گذشته آب دریاچه را 3.5 سانتی متر افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه اکثر آبخوان های پیرامون دریاچه ارومیه به آن راهی ندارند اظهار داشت: آبی که از طریق باران به آبخوان‌ها تزریق شده است وارد مزارع می شود زیرا اکثر آبخوان‌ها با دریاچه ارومیه ارتباطی ندارند مگر آبخوان‌های بالای دریاچه ارومیه که آبهای سطحی را وارد دریاچه می کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در ستاد مشغول به انجام عملیات‌های اجرایی هستیم تا پیکره‌ی رودخانه‌هایی که وارد دریاچه ارومیه می وشند را با پیکره‌ی آبی دریاچه پیوند بزنیم.

کلانتری با اشاره به فرو کاستی های دستگاههای اجرائی تصریح کرد: ما امیدواریم بارندگی ها همچنان ادامه داشته باشد زیرا به دلیل فروکاستی‌های اداری در کشور و ضعف دستگاههای اجرایی در استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تصمیمات اتخاذ شده برای دریاچه به درستی اجرایی نمی‌شود.

رئیس ستاد دریاچه ارومیه توضیح داد: احیای کامل دریاچه ارومیه 10 سال زمان می برد اما اگر نتوانیم وضع موجود دریاچه را حفظ کنیم، باید تقریبا دریاچه‌ی ارومیه را برای همیشه فراموش کنیم.

وی در پایان گفت: برای حفظ وضع موجود دریاچه باید تصمیمات اتخاذ شده در دانشگاه صنعتی شریف که به تایید دولت نیز رسیده است هرچه سریعتر اجرا شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
باسلام از دو طريق ميشود آب درياچه راحفظ كرد
1- ازطريق شيارشيار كردت مناطق كم عمق يعني حفر كانال حداقل 3 متر بابيل مكانيكي سواربركفي (يدك كش)
2 - پوشاندن روي آب در نواحي عم عمق با پلاستيك حباب دار هرمتر مربع 2000 تومان
آخرین اخبار