کارشناس بازار سرمایه گفت:

بررسی افزایش بی سابقه شاخص بورس در سال جاری

نقدینگی جدیدی با روند ملایم وارد بازار سرمایه میشود که کاملا قابل لمس می باشد.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش بی سابقه شاخص بورس در سال جاری در روز دوشنبه  با رشد 1269 واحدی  وارد کانال 73 هزار واحد شد و به رقم 73550 واحد رسید . که به جرات میتوان گفت بازار سرمایه ایران از ابتدای امسال با این روند صعودی مواجه نبوده است.
 
وی در مورد تاثیر پذیری تالار بورس از گروه‌ها گفت: براین اساس در معاملات روز فوق بیشترین اقبال به سمت گروه های خودرو، ساختمانی و سرمایه گذاری ها معطوف بود بطوریکه تمامی نمادهای فعال در این سه گروه رشد قیمت را تجربه کردند.

وی در‌این‌باره ادامه داد: هرچند که مابقی گروه ها نیز اغلب نمادهای فعال خود را به رنگ سبز دیدند و تعداد نمادهای با افت قیمت به ندرت در این گروه ها یافت می شد.
 
معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر با توضیح عوامل مهم افزایش حجم عرضه ها در مورد گفت: عوامل مهم افزایش حجم عرضه ها رسیدن قیمت سهام اکثر شرکتها به سقف های قبلی خود می باشد.به طوری که امروز سرمایه گذاران اغلب سهم های پرتفوی خود را در نقطه ی سربه سر دیدند.
 
گیوکی در موردروند ورود نقدینگی به بازار سرمایه تصریح کرد: نقدینگی جدیدی با روند ملایم وارد بازار سرمایه میشود که کاملا قابل لمس می باشد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان افزایش ارزش معاملات گفت: ارزش معاملات نیز به طور عجیبی افزایش یافت خبری هم از بلوک و دستکاری نبود. مقاومت مهم شاخص در کانال 72000 واحدی یعنی مابین 72100 تا 72200 هم بدون حمایت خاصی از پتروشیمی ها و پالایشگاه ها تقریباً شکسته شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این همان چیزی هست که بازار بدان نیاز داشت. در حالی که پالایشگاه ها بسته هستند و پتروشیمی ها هم با حاشیه هائی چه از بعد کاهش قیمت نفت و چه از بعد نرخ خوراک مواجه هست.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، ارزش ، معاملات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار