در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

خروج سامانه بارشی و جو آرام طی پنجشنبه در اکثر مناطق کشور / رگبار باران و وزش باد در تهران

کارشناس هواشناسی گفت: امروز در نيمه غربي كشور و روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق كشور دمای هوا كاهش می‌يابد كه افت دما در شمال شرق كشور محسوس است و روز پنج شنبه در غالب مناطق كشور جو آرام خواهد بود و از بعدازظهر روز جمعه در سواحل شمال كشور بارش شروع می‌شود.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "سه شنبه 29 مهر ماه 93" در غرب، دامنه‌های مركزی و جنوبی زاگرس، نواحی مركزی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و سواحل دريای خزر و تا اواخر وقت در شمال شرق كشور افزایش ابر، بارش باران، گاهی با وزش باد در مناطق مرتفع بارش برف پيش بيني می‌شود كه بتدريج از اواخر وقت امروز از سمت غرب از ناپايداری‌ها كاسته می‌شود.

 وی افزود: اين سامانه فردا در دامنه‌های شرقی البرز، شمال شرق بارش داشته و بتدريج تا اواخر وقت اين روز از كشور خارج می‌شود و شدت بارش‌ها امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های مركزی و جنوبی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود؛ همچنین امروز دريای خزر و طی سه روز آينده سواحل مركزی خليج فارس مواج خواهد بود.



کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز در نيمه غربی كشور و روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق كشور دمای هوا كاهش می‌يابد كه افت دما در شمال شرق كشور محسوس است و روز پنج‌شنبه در غالب مناطق كشور جو آرام خواهد بود و از بعدازظهر روز جمعه در سواحل شمال كشور بارش شروع می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز در اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان، تهران و البرز، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال غرب فارس، بوشهر و غرب سمنان به سبب بارش شدید باران، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و به علت بارش برف در ارتفاعات و مناطق مرتفع و کوهستانی، اختلال در تردد جاده‌ها پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش‌ها در شهرهای رامسر به میزان 79 میلیمتر، در مهرآباد لرستان به میزان 72 میلیمتر و در ایمان آباد لرستان نیز به میزان 72 میلیمتر گزارش شده است.

گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، ابری و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و فردا، نیمه ابری، در ارتفاعات بارش پراکنده، در طول روز وزش باد و روز پنجشنبه، کمی ابری و در پاره‌ای نقاط وزش باد پیش بینی می‌شود؛ همچنین طی امروز و فردا دمای تهران کاهش محسوس را تجربه می‌کند و نیز وزش باد امروز در تهران تا 12 متر بر ثانیه نیز خواهد رسید.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

10

4

فارس

26

10

آذربایجان غربی

7

0

قزوین

12

4

اردبیل

7

1-

قم

19

16

اصفهان

24

10

کردستان

15

4

البرز

15

5

کرمان

29

8

ایلام

16

7

کرمانشاه

18

5

بوشهر

37

30

کهکیلویه و بویراحمد

22

7

تهران

18

8

گلستان

17

10

چهارمحال و بختیاری

15

5

گیلان

14

10

خراسان جنوبی

29

12

لرستان

23

9

خراسان رضوی

22

12

مازندران

19

11

خراسان شمالی

22

9

مرکزی

18

4

خوزستان

29

19

هرمزگان

34

23

زنجان

12

3

همدان

14

3

سمنان

32

15

یزد

31

13

سیستان و بلوچستان

30

15





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار