نایب رییس اتاق ایران و چین مطرح کرد

بی‌مهری به صادرات "صنایع دستی ایران" / حداقل دستمزد در چین ۳ برابر ایران

حریری گفت: حداقل دستمزد در چین سه برابر حداقل دستمزد در ایران است و این امر ظرفیت‌های صادرات صنایع دستی باکیفیت و درجه یک به چین از ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مجیدرضا حریری نایب رییس اتاق ایران و چین در نشست بررسی فرصت‌های صادراتی ایران و چین در حوزه صنایع دستی و امور وابسته گفت: صنایع دستی مورد بی‌مهری قرار گرفته است در حالی که ظرفیت بالای صادراتی در این حوزه وجود دارد.
 
وی افزود: هم‌اکنون تولیدکننده صنایع دستی ما نیازمند دانش مدیریت و بازرگانی است و در حال حاضر صنایع دستی ما صنعتی فاقد دانش بازرگانی است و تولید آن صنعتی نیست.
 
حریری با اشاره به صادرات صنایع دستی به چین گفت: اقتصاد چین در حال تغییر است و بالا رفتن نرخ دستمزد و همچنین گران شدن هزینه تولید کالا چین را به سمت صادرات تکنولوژی سوق می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: حداقل دستمزد در چین سه برابر حداقل دستمزد در ایران است و این امر ظرفیت‌های صادرات صنایع دستی باکیفیت و درجه یک به چین از ایران را افزایش می‌دهد.

حریری افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در چین تا سال 2018 واردات این کشور باید 2.5 برابر شود که استفاده از این فرصت مزیت بالایی برای صنایع دستی ایران ایجاد می‌کند.
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: صادرات ، دستمزد ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار