80 درصد تصادفات در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم ؛ سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد  رئیس پلیس راه استان قم  با بیان اینکه رانندگان باید با صبر و حوصله قوانین، مقررات و سرعت قانونی را رعایت کنند گفت: تمام جاده‌ها در حال حاضر خلوت هستند و ترافیک روانی را شاهد هستیم.

وی در ادامه گفت: گاهی اوقات به دلیل حجم بالای ترافیک نمی‌توان با سرعت مجاز رانندگی کرد و ممکن است تصادف شدیدی در این محورها به دنبال داشته باشد.
رئیس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: از رانندگان درخواست می‌شود در محورهای مواصلاتی، فاصله طولی مناسب را با ماشین مقابل حفظ کنند تا با حادثه‌ای جبران‌ناپذیر مواجه نشویم.

وی افزود: براساس آمار پزشکی قانونی در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 38 درصد کاهش تلفات در محورهای مواصلاتی استان قم داشتیم و از ابتدای مهرماه تا کنون نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد کاهش فوتی در محورهای مواصلاتی ثبت شده است.

جمشیدی‌راد با اشاره به دو تصادف منجر به فوت که هفته گذشته در محورهای مواصلاتی قم رخ داد، بیان کرد: خواب آلودگی رانندگان در محور سلفچگان و اتوبان کاشان موجب بروز این حوادث بود.

رئیس پلیس راه استان قم  در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلات خواب آلودگی گریبانگیر رانندگان وسایل نقلیه سنگین است که توصیه می‌کنیم این قشر به ازای هر 24 ساعت تنها 9 ساعت به رانندگی بپردازند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.