فرشید ستایش راد خبر داد:

مبارزه با قاچاقچیان اشیاء تاریخی در شهرستان شهریار

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار گفت: باجدیت و قاطعیت مبارزه و مقابله با قاچاقچیان اشیاء تاریخی در شهرستان مذکور را با همیاری نیروی انتظامی دنبال می‌کنیم.

فرشید ستایش راد، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گوناگون و بالقوه شهرستان مذکور در حوزه میراث فرهنگی، ابنیه و آثار تاریخی اظهار داشت: اداره مورد اشاره در سه حوزه کاری متفاوت و جدا از هم فعالیت می‌نماید که مشمول میراث فرهنگی (انبیه و آثار تاریخی، حفظ، احیاء و مرمت و شناسایی و کاووش‌های باستانی)، گردشگری (تأمین زیرساخت‌ها، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و...) و هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌شود که بسیار فراخ و گسترده است.  
 
وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات مثبت و سازنده‌ای که در سطح شهرستان اجرایی شد پروژه افتتاح موزه بود که با راه اندازی آن آثار مکشوفه تاریخی و باستانی دیگر به موزه‌های تهران منتقل نمی‌شود و در موزه شهرستان شهریار به نمایش گذاشته می‌شود.  
 
فرشید ستایش راد در  ادامه عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت و پیشینه تاریخی و باستانی شهرستان مذکور، مقابله و مبارزه با قاچاقچیان آثار و اشیاء تاریخی را همچون گذشته، با همیاری نیروی انتظامی با جدیت دنبال خواهیم نمود.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شهریار در پایان خاطر نشان کرد: اداره مورد اشاره، نهادی نوپا است و علیرغم کمبود نیرویی که در سطح اداره وجود دارد، اما با تلاش مضاعف و مستمر اهداف مورد نظر دنبال می‌شود و تاکنون نیز اقدامات سازنده بسیاری عملیاتی شده که با استعانت از الطاف الهی ، روند رو به رشد عرصه مذکور، همچنان استمرار خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار