دبیر کل اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان‌ از اعزام بیش از 400 روحانی به مدارس متوسطه دوم سراسر کشور در ایام محرم خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حامد  علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش آموزان‌ در نشست خبری امروز در تشریح ویژه برنامه‌های ایام محرم و 13 آبان اتحادیه گفت: برنامه ای که با سالهای گذشته تفاوت دارد موضوع شرایط بین‌الملل، جهان اسلام و منطقه است.

وی در ادامه افزود:ما اگر به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه کنیم و شروع نهضت امام خمینی (ره) ، پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 ، تداوم و تثبیت جنگ تحمیلی همه ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

علامتی ادامه داد: تلاقی روز عاشورا با 13 آبان فرصت مناسبی است که روحیه حماسی و استکبار ستیزی را در نسل امروز ایجاد کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی  دانش آموزان‌ گفت: ویژه برنامه‌های محرم از روز شنبه آغاز شده و تا پایان صفر ادامه خواهد داشت و همچنین فرصت محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و تربیت شعور و شور حماسی در میان دانش آموزان‌ است.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های ایام محرم عنوان کرد: تقویت ایمان بصیرت و هویت اسلامی و انقلابی به همراه رشد خلاقیت‌ها، تجربه و مهارت های عملی در میان اعضای انجمن‌های اسلامی و عموم دانش آموزان‌، پیوند قلبی نوجوانان و دانش آموزان‌ حضرات معصومین علیه السلام، ارتقای سطح معرفت و محبت نوجوانان نسبت به شخصیت اخلاقی و معنوی اهل بین (ع) ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل با جبهه باطل و تعظیم و تکریم شعائر اسلامی و انقلابی از جمله اهداف برنامه‌های محرم اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش آموزان‌ محسوب می‌شود.

علامتی با اشاره به اینکه صبر، مقاومت و پیروزی شعار در نظر گرفته شده برای این برنامه‌ها است افزود: برگزاری هیئت‌های دانش آموزی انصار المهدی (عج) به صورت مدرسه‌ای و شهری مبتنی بر مبانی اسلامی با لحظ شرایط بومی ومنطقه‌ای، عزاداری دانش آموزان‌ در روزهای ششم و هشتم ماه محرم به صورت هماهنگ کشوری با حضور تشکل‌های دانش آموزی، اعزام بیش از 400 روحانی به مدارس متوسطه دوم سراسر کشور از جمله برنامه‌های ذیل این اهداف به شمار می‌آید.

علامتی در ادامه اضافه کرد: روحانیونی به مدارس اعزام می شوند که تخصص تبلیغ دانش آموزی را دارا باشند و آنان از روز پنجشنبه به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا ضمن تبیین فلسفه عاشورا و قیام حضرت ابا عبدالله به تبیین فلسفه 13 آبان در قالب پرسش و پاسخ حضور در مدارس و حضور در هیئت‌های انصار المهدی فعالیت‌هایی را انجام دهند.

وی از ارسال بسته‌های محتویی برای دانش آموزان‌، مربیان و هیئت‌های دانش آموزی انصار المهدی خبر داد و افزود:تولید نرم افزار بیرق، که حاوی مطالبی است از حضرت امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری و شخصیت های عالمی که در باب عاشورا و محرم سخنرانی‌هایی دارند از دیگر برنامه‌های اتحادیه محسوب می‌شود.


وی از تولید نشریه آینده‌سازان با موضوع محرم و 13 آبان خبر داد و اضافه کرد امسال برنامه‌ها را به کف مدرسه برده ایم یعنی همه کارهای عمدتا در مدرسه خود را نشان می‌دهد.

علامتی از اعزام روحانیون به مدارس تا پایان دهه اول محرم خبر داد و افزود: هیئت دانش آموزی انصار المهدی هر روز به صورت ویژه در دهه اول و دوم محرم برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند و برنامه ریزی و اجرای این برنامه ها به جز سخنرانی روحانی به عهده خود دانش آموزان است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان‌ در خصوص برنامه‌ ویژه در 13 آبان گفت:  امسال برنامه‌ی 13 آبان همزمان با برنامه روز عاشورا وتاسوعا  در شهرها و استانها برگزار می‌شود.

وی از پر شور بودن نماز روز عاشورای امسال نسبت به سال های گذشته سخن گفت و اضافه کرد: طرح ویژه همکلاسی آسمانی طرحی است که  دانش آموزان‌ پسر که را با سیره شهدای دانش آموز آشنا می‌کند و طرح لشکر فرشتگان ویژه دانش آموزان‌ دختر است که مترصد الگوی تعالی دختران این برنامه مبتنی بر زندگی شهدای مجاهدان زن اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم ، اتحادیه ، روحانی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
صالح
۱۲:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
درود به روحانیونی که بدون هیپگونه چشمداشتی و در خواست مادی در راه خدا به ترویج فرهنگ عاشورا میپردازند
آخرین اخبار