آیت‌الله حائری شیرازی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آیت‌الله مهدوی‌کنی نعمت بزرگی برای نظام بود/ هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا به ایشان ایمان داشتند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی نقش مهمی در مسیر انقلاب داشتند، شخصیت ایشان به نوعی بود که هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا به وی ایمان داشتند و چنین شخصیتی بسیار کمیاب است.

"آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شخصیت والای آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: در بزرگی شخصیت وی همین بس که زمانی که بنی‌صدر رئیس‌جمهور بود و سران حزب جمهوری که بازوان امام(ره)بودند در کارهای اجتماعی با یکدیگر اختلاف پیدا کردند، امام راحل سه نفر را برای حل این اختلاف تعیین کرد؛ آقای اشراقی داماد امام(ره) (نماینده بنی‌صدر)، آیت‌الله یزدی (نماینده اعضای حزب جمهوری) و آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان داور یعنی در حقیقت حضرت امام خمینی (ره) آیت‌الله مهدوی کنی را به عنوان نماینده خودشان انتخاب کرد.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که این شان کم نظیری است که امام خمینی(ره) مسئولیت خود را به کسی واگذار کند، تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی کنی انسانی بسیار برجسته، مخلص، بی‌ادعا، بی‌هوای نفس، بی‌نام و بسیار بصیر بود.

وی ادامه داد: در تشریح این موارد همین بس که زمانی که برای خبرگان رئیس انتخاب کردند هر کس اعلام آمادگی کرد رای نیاورد اما وقتی پای آیت‌الله مهدوی‌‌کنی به میان آمد همه به نفع او کنار رفتند اما ایشان این طور عنوان کردند که آن‌ها ریاست مجلس خبرگان را به وی تفویض کردند.  
 
آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی کنی برای اصولگرایان وجود مغتنمی بود اما آن‌ها قدرش را ندانستند در حقیقت اصولگرایان حالا سر خود را از دست دادند و باید برای خود به دنبال سامان باشند.  
 
وی با اشاره به این که آیت‌الله مهدوی‌کنی کاوه اصولگرایان بود، تصریح کرد: اصولگرایان کاوه خود را از دست دادند وی نعمتی بزرگ برای اصولگرایان و نظام بود.  
 
حائری شیرازی اضافه کرد: فقدان مهدوی کنی جز مواردی است که چیزی جبران آن را نمی‌کند الا این‌که کسی مثل خودش پیدا شود، در حقیقت چیزی غیر از عالمی فقیه نمی‌تواند این خلاء را پر کند.
 
وی تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی کنی نقش مهمی در مسیر انقلاب داشتند، شخصیت ایشان به نوعی بود که هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا به وی ایمان داشتند و چنین شخصیتی بسیار کمیاب است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان مصیبت وارده را به تمام ملت ایران به ویژه اصولگرایان تسلیت و برای خانواده ایشان طلب صبر کردند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار