در یکصد و چهارمین جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مطرح شد

تعداد دختران و زنان آسیب دیده از اعتیاد رو به ازدیاد است/ قبل از شروع فصل سرما به وضع کارتن‌خوابها رسیدگی شود

تعداد دختران و زنان آسیب دیده از اعتیاد که یا خود و یا بستگانشان معتاد هستند رو به ازدیاد است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ، الهه راستگو یکی از اعضای شورا ضمن تسلیت به علت پیوستن آقای مهدوی کنی به ملکوت اعلی به دولت و مردم شهر تهران گفت: هفته گذشته هم آقای ابراهیم پورورزی ملقب به مولانی به دیدار حق پیوستند که مقام رهبری هم به جامعه قرآنی تسلیت گفتند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم که کمیته یا خیابانی را به نام این استاد قرآن بزنید.

راستگو اظهار داشت: نکته‌ی دیگری که باید توجه همکاران محترم ومدیریت شهری ومسئولین دولتی را به آن جلب کنم مسئله آسیبهای اجتماعی که بیش از پیش جلب توجه می‌کند.

این عضو شورا اظهار داشت: تعداد زنان و دختران آسیب دیده از اعتیاد که یا خود یا بستگانشان معتاد هستند رو به ازدیاد است.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری مسئولین دولتی و شورای شهر بهتر است به این موضوع توجه بیشتری نشان دهند.

 
*قبل از شروع فصل سرما به وضع کارتن‌خوابها رسیدگی شود


احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه صد و چهارمین جلسه شورای شهر با اشاره به مصاحبه اخیر دکتر قالیباف شهردار تهران درمورد کارتن خوابهای پایتخت افزود: اخیرا شهردار تهران مصاحبه‌ای داشتند و اعلام کردند بالغ بر 15 هزار نفر کارتن خواب در کشور وجود دارد.

دنیا مالی ادامه داد: پیشتر فکر می‌کردم در تهران 7 تا 8 هزار کارتن‌خواب وجود دارد اما با آمار دقیق و کارشناسی شده که شهردار تهران ارائه دادند متوجه شدیم حدود 2 برابر این عدد در تهران کارتن‌خواب در تهران وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نظارت و رسیدگی این معضل اجتماعی خاطرنشان کرد: از شورای چهارم درخواست دارم در جلسه‌ای مشترک بین دولت،شهرداری تهران و شورای شهر این موضوع بررسی و ساماندهی شود.

*اخراج سانسور کنندگان از روزنامه همشهری

محسن سرخو با اشاره به سانسور مذاکرات شورا توسط روزنامه همشهری افزود: در جلسه گذشته ( جلسه صد و سوم) بحث میدان تره بار فرمانیه مطرح شد که متاسفانه این روزنامه همه مطالب شهردار تهران و شورا را گفت ولی اصل ماجرا را سانسور کرده است.

سرخو در ادامه تاکید کرد: از سه عضوناظر بر روزنامه همشهری درخواست دارم کسانی را که سانسور می‌کنند در اولین اقدام از روزنامه اخراج کنند.

رئیس کمیته حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عطر سیب در بوستان ولایت کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است  که امسال هم در سنوات گذشته انجام شد.

سرخو با اشاره به ارائه بن کارت‌ به هیئت‌های مذهبی خاطر نشان کرد: متاسفانه اخباری شنیده شده است که در سالهای گذشته به برخی از هیئت‌ها 150 میلیون تومان بن‌کارت داده شده است. از شهردار تهران درخواست می‌کنم که بعد از پایان نمایشگاه لیستی از هیئت‌های مذهبی و نحوه توزیع این بن‌کارت‌ها به اعضای شورا ارائه دهد.
*انتقاد شاکری به پروژه میدان امام حسین(ع)

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درادامه جلسه علنی امروز صبح با انتقاد به پروژه میدان امام حسین افزود: در راسته امام حسین(ع) قرار بود کار فرهنگی انجام شود اما متاسفانه پس از گذشت سه سال مشکلاتی را برای مردم و کسبه آن ایجاد کرده است.

وی از شورا درخواست کرد: کمیته‌ای برای رفع مانع این راسته تشکیل شود.

شاکری با اشاره به اسید پاشی اخیر اصفهان ، اظهار داشت: این موضوع باید هرچه سریعتر پیگیری و بررسی شود چرا که قصد و نیت افراد متخلف بد نام کردن افراد و تفکر نظام اسلامی است و اعضا شورا در این خصوص پشتیبان قوه قضاییه است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به تحریم‌هایی که با آن روبرو هستیم تالاری به قیمت 500 میلیارد تومان و مرکزی برای شهر سینمایی به قیمت هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد:آیا مهم این نیست که این هزینه ها برای احیای  بافت‌های فرسوده که جمعیت زیادی درآن ساکن هستند صرف شود؟


*ده شاخه سرانه مصرف سالانه گل در ایران است

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان این مطلب افزود: همزمان با روز خانواده ششمین نمایشگاه گل و گیاه پاییزی در بوستان گفتگو بر پا شد که جا دارد از خدمات شهردار تهران و معاو‌نینش تشکر و قدردانی کنیم.

وی در ادامه گفت:با توجه به اینکه سرانه مصرف گل در ایران در سال 10 شاخه است و بیشتر این گلها را برای مراسم ختم و عزاداری صرف می‌کنیم پیشنهاد می‌کنم که شهرداری به مناسبت‌های مختلف گل را به مردم هدیه دهد و به درب منازل آنها اهدا کند.

طلایی به بازدید روزگذشته خود از منطقه 18 اشاره کرد و گفت: روز گذشته طی بازدید از منطقه 18 جمعیت کثیری از مردم به بوستان امام علی(ع) آمده بودند بوستان یک و نیم هکتاری که تا کنون کار ساده ای درآنجا انجام شده است.

ارزش این بوستان برای مردم این منطقه از پل صدر بیشتر است.درخواست مردم این منطقه از شهردار و شورا این بود که به این منطقه توجه بیشتری داشته باشند.


*اعضای شورای شهر تهران درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن تسلیت درگذشت ایت‌الله مهدوی کنی افزود: حضرت آیت‌الله مهدوی کنی یک روحانی مبارز و مخلص بود که درسالهای دور درکمیته انتخاب و انتصاب فرماندهان نظامی یکی از اعضای اصلی در کنار مقام معظم رهبری بودند.

در ادامه جلسه احمد مسجد جامعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران به ذکر فعالیت‌ها و خدمات این عالم بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: تلاشهای ایشان در حوزه آموزش عالی بود که به تربیت مدیران عالی نظام منجر شد.

مسجد جامعی با اشاره به تهران گردی‌های هفته‌ای خود گفت: در یکی از تهران گردی‌ها به منزل پدری مرحوم آیت‌الله کنی رفتیم که این منزل تا کنون اصالت‌های خود را حفظ کرده و پیشنهاد می‌دهم که این خانه روستایی به عنوان خانه مفاخر کن معرفی کنیم تا باعث ماندگاری نام این عالم بزرگوار و شناخته شدن بسیاری از بزرگان کن شود.

مسجد جامعی به اسید پاشی‌های اخیر اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این اتفاقی که افتاده و فارق از مسائل شخصی باید از نظر حقوقی این موضوع پیگیری و بررسی شود.

*توجه شهرداری به پروژه‌های عمرانی


رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: شهرداری موظف است پروژه‌های عمرانی را تا پایان سال 93 به کمیسیون تلفیق ارائه و پس از تایید به اجرا کند و همچنین قراردادهایی که بدون تایید کمیسیون تلفیق ارائه شود فاقد اعتبار است.

وی با اشاره به تبصره 20 بودجه سال 93 ادامه داد: در این تبصره 130 میلیارد ریال اعتبار در ردیف خاصی برای بررسی مطالعات ونیازهای شهری در نظر گرفته شده است که شهرداری موظف به اجرای این تبصره است.

حافظی تاکید کرد: متاسفانه بعد از گذشت 7 ماه هنوز هیچ پروژه ای به کمیسیون تلفیق ارائه نشده و تا کنون خروجی در این باره ندیدیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در این خصوص باید رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیسیون بودجه  و برنامه‌ریزی، مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر تهران، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران و رئیس مرکز پژوهشهای شهرداری تهران نظارت کنند خاطر نشان کرد: شهرداری موظف به پاسخ در این زمینه است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار