استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران از تشکیل کمیته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای تخصصی برای تسریع تدوین آمایش سرزمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران گفت: برای جلوگیری از ورود جمعیت بحث آمایش سرزمین می‌تواند موثر باشد.

وی اظهار داشت: اگر این طرح در استان تهران به سرانجام برسد و مصوب شود می‌توان از ورود جمعیت به شهر تهران جلوگیری کرد.

هاشمی در ادامه بیان کرد: در بحث آمایش استان تهران کمیته تخصصی با حضور دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش، محیط زیست، آب و فاضلاب، بخش صنعت و معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی برای کار کارشناسی این امر تشکیل شد.

وی گفت: در این کمیته نیازهای جامعه برآورد خواهیم کرد و در راستای تسهیل این طرح گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

وی همچنین در خصوص آمادگی تهران در برابر بلایای طبیعی گفت:طی بازدیدی که از ستاد بحران داشتیم خوشبختانه امکانات خوبی فراهم است اما این امکانات برای یک کلان شهر بزرگ مانند تهران جوابگو نبوده و تهران احتیاج به یک ستاد بحران با امکانات بیشتری دارد.

استاندار تهران در ادامه تصریح کرد: بر همین راستا زمینی به وسعت 100 هکتار با عنوان ستاد بحران پیش بینی شده که بعد از نهایی شدن چک گرفته و این امر برای استان تهران بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص تغییر مکانی برخی از روستاها اظهار داشت: این موضوع در دولت تدبیر و امید در حال بررسی است و قطعا در صورت مشاهده ضایع شدن حق افراد جایگزین مناسبی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: امید است با توجه به جمعیت روز افزون استان تهران امکاناتی که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحران ، امکانات ، آمایش ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار