صهيونيست ها برای محدود کردن ورود مسلمانان به مسجدالاقصی تلاش می کنند

شبکه روسیا الیوم گزارش کرد برخی گروه های دینی یهودی اسرائیلی تلاش می کنند کنیست را وادار کنند با تصویب قانونی ، مسجدالاقصی را میان آنان و مسلمانان تقسیم کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روسیا الیوم افزود این گروه ها درخواست خود را با عنوان «حق برابری عبادت میان مسلمانان و یهود» مطرح کرده اند.  

دالیا النمری گزارشگر روسیا الیوم گفت گروه های تندوری یهودی به حمله و وارد شدن به مسجدالاقصی از راه زور اکتفا نمی کنند بلکه نمایندگان آنان در کابینه و دستگاه های دولتی اسرائیلی تلاش می کنند این قانون را تصویب کنند. این گروه ها همچنین اختصاص یافتن مکانی در مسجدالقصی به آنان را برای برگزاری عبادات تلمودی خواستار شده اند.  
بر پایه این گزارش ؛ رئیس سازمان توسعه قدس در این باره گفت اشغالگران اسرائیلی تلاش می کنند تا از هر طریق ممکن ورود خود را به مسجدالاقصی قانونی کنند در حالی که تصویب چنین قانونی به معنای قانونی کردن جنایت به شمار می رود و در واقع حضور اشغالگران در قدس غیرقانونی است.  

خالد زبارقه افزود چه بسا تقسیم اجباری اسرائیل در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل، نمونه ای برای اقدام آینده در مسجدالاقصی باشد.  
همچنین رئیس آموزشگاه وقف و میراث فرهنگی بیت المقدس درباره این طرح که شماری از نمایندگان احزاب یهودی در کنیست ارایه داده اند گفت قدس امروز در قبضه ارتش و شهرک سازی اسرائیل و در قبضه تندروهای اسرائیلی است.

ناجح بکیرات افزود اگر این طرح در کنیست مطرح شود، به احتمال زیاد تصویب خواهد شد، به ویژه آن که حزب راست تندرو اسرائیل در کنیست از اکثریت برخوردار است.  
این در حالی است که از هم اکنون مراحل اجرایی تقسیم مسجدالاقصی هم از نظر زمانی و هم از نظر مکانی با بهره گیری از نیروهای امنیتی اسرائیلی آغاز شده است، اقدامی که موجب درگیری با فلسطینیان در هفته های گذشته شده است.  
کارشناسان هشدار داده اند تصویب چنین قانونی، بحران را در سرزمین های اشغالی شدیدتر خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار